Yo&La+spire Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Dvs....snuppa slutter....de siste to ukene har hun bare bitt meg, og ler hysterisk når eg hyler fordi det er så vondt. Har likevel holdt det gående siden hun drikker noen ganger, dvs kansje 1 gang i døgnet. Men de 3 siste dagene har hun ikke drukket noe, og nå kaster eg inn håndklet og gir meg...snufs...synes det er så trist eg....Koser meg sånn med amminga (mye koseligere nå enn i begynnelsen når det bare var vondt nesten). Jaja, et år er ikke så ille da...verre for meg enn for henne sikkert:)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Husker godt den vemodige følelsen då eg slutta å amma. Jenta var 10 mnd og dei to siste mnd var ho egentleg veldig lite interessert. Etter nokre veker var det for min del berre ein lettelse å ha slutta, men veldig rart i det eg (dattera mi) tok bestemmelsen.
båneiverden Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Så dumt at du føler du må slutte "mot" din vilje!!! Men du må gjøre det som er best, det skal jo ikke være sånn at man fruer seg til å amme i tilfelle man blir bitt! Snuppa mi hadde en fase der hun beit, og da gjorde jeg slik at jeg sa rolig at hvis du biter så blir det ingen pupp, og gikk over i en annen situasjon. Så ammet jeg henne da hun fortsatt var søvnig kun, og da beit hun ikke. Og så slutta ho med bitinga etter jeg gjorde det sånn i noen dager. og nå er hun 16 mndr og får pupp 2-3 ganger per dag. J3g ville bare dele dette med deg i tilfelle du ikke er klar for å slutte likevel;-) Men ett år er jo supert også da!!!!
Yo&La+spire Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2008 Eg hadde jo egentlig forberedt meg litt på å slutte fordi eg skal reise vekk i slutten av mars og blir da borte i 4 dager. Eg har for lite melk til å pumpe, og regnet vel egentlig med at melka skulle forsvinne/snuppa skulle miste interessen på disse dagene....men trist er det likevel....Eg har prøvd slik som deg båneiverden, og ta fra henne puppen når hun biter, si "nei, visst du biter får du ikke pupp", og så prøve igjen, men hun gir seg ikke. Hun virker bare ganske uinteressert og bare tuller.... Men eg er fornøyd med å ha amma i iallefall 1 år da, så sånn sett er det ikke noe nederlag å slutte nå
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Håper du holder deg innefor ditt eget hjem når du ammer henne da! Barn over ett år som blir ammet kan være ganske frastøtende for andre å se på! Hilsen en som har ammet selv (i tilfelle det skulle være tvil om det)
snartmammatil4 Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 uff, for et svar å få da! er vel ikke noe frastøtende å se at en baby får mat vel? man anbefaler jo faktisk at de får brystmelk frem til de er 2, så er jo den naturligste ting i verden at hun fortsatt får bryst. jaja. trist at du føler deg "tvunget" til å slutte,skjønner deg godt jeg, ikke noe hyggelig å bli bitt:) du kan være godt fornøyd med 1 år syntes jeg:)
Yo&La+spire Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2008 Sluttet å amme henne ute når hun var 8-9 mnd, også mot min vilje...hun var ikke interessert i å få mat når andre var tilstede. Men hadde absolutt ikke hatt noe i mot å gjøre det, synes ikke det er frastøtende i det hele tatt. Dessuten kan vel de få som synes det bare si fra da vel, så kan folk la vere å amme dem opp i trynet. uff...alt folk skal plages med.....
båneiverden Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Ja hjelpe meg hva folk skal plages med altså - syns det er fryktelig at noen skal synes det er frastøtende at et barn dier... Det er jo det mest uskyldige i verden på en måte :-) Blir spennende å se om hun glemmer puppen helt når du skal reise bort da, Yo&LaPirilimbilimbilona.... har hørt om folk som har vært borte en uke og barnet vil likevel ha når de kommer tilbake - og melka kommer! Helt utrolig!Hehehe...mener ikke skremme:-) Men nå høres det jo ut som om tulla di kanskje er lei av puppen, siden ho tuller og tøyser og biter osv! og det må vel egentlig være den greieste måten å avvenne et barn, at de selv ikke "gidder" mer...? Så slipper du styre med å trappe ned og venne av osv. Mitt motto når det gjelder amming er at så lenge både mor og barn trives med det så er det ingen andres business NÅR man skal avvenne i hvert fall!
Yo&La+spire Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2008 Idag la eg henne uten pupp, og hun har heller ikke fått noe tidligere i dag, og det gikk helt greit. Litt ekstra kos måtte hun (eg..hehe) få da:) Synes egentlig det er litt greit at eg slipper å avvenne henne da...hun har også fått pupp på natt fram til nå, så eg har ikke avvent henne på natt heller. Så blir det ikke noe vanskelig for henne:) Kommer nok til å tilby litt nå og da så lenge eg har melk for å se om hun angrer seg;) Men visst ikke så må eg vel bare innse at det er over....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå