Hanne31 Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 og man har tenkt seg bort en kveld? Gutten vår blir 5 mnd om en uke og nekter å ta melk på flaske. Han spiser litt velling, men vil ha pupp med en gang han har spist. Dessuten får han så mye luft i magen av det at jeg tror vi skal vente litt med å gi han det. Broren min har bursdag neste helg og jeg driver å arrangerer et surprise-party for han. Kunne ha tenkt meg å dratt selv også og kanskje drukket litt vin igjen. Må babyen ha mm eller mme,eller kan han feks få barnemat (for det spiser han) og vann. Har ikke prøvd å gi han vann enda heller, men kan jo alltids prøve. Noen som har tips for hvordan jeg kan få en kveld/natt fri?
Happy H Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 klarer du å pumpe ut melk e jo d supert, hvis ikkje går d veldig fin å gi han et måltid m mme!!=) det du kan gjøre e å prøve m flaske kver dag fremover..og d e lurt at nokken andre enn deg gir han sidn han allerhelst vil ha pupp når du prøver. spiser han mat e jo d bedre enn ingenting om de ikkje får i han mme. men min erfaring e at d som oftest går veldig bra når ikkje mammaen og puppelukten e tilstede=)
Sylteflesk Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Man prøver og prøver, ulike typer flasker, ulike personer som gir. Eller gi grøt eller noe, siden han spiser det. Vi ga opp til slutt. Jeg var ikke ute om kvelden fra jenta var 3 mnd (da sluttet hun å ta flaske) til hun var 14 mnd og jeg sluttet å amme. Eventuelt gikk jeg ut etter leggetid og kom tilbake før det var aktuelt med nattpupp. Et glass vin kan du drikke selv om du skal amme noen timer etterpå, når barnet er såpass stort.
Hanne31 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2008 Kunne tenkt meg litt mer enn ett glass vin, he-he. Har prøvd å gi han mm på flaske før, men da ville han ikke ta det. Kanskje han vil det nå. Virker som han ikke skjønner sugeteknikken. Kommer meg ikke ut jeg heller for han spiser så ofte på kvelden og sovner ikke før rundt kl 23(pluss-minus), så alenetid er et ukjent begrep. Hvordan er det med amming etter at man har drukket? Har hørt at det ikke hjelper å pumpe ut melka etter at man har drukket alkohol pga at melka "fornyer" seg hele tiden. Må vel pumpe for ikke å få spreng, men dersom man drikker en flaske vin kvelden før, hvor lenge må man vente med å amme da? Tar gjerne i mot flere tips ang matinga ogs.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 En av jentene våre nektet plutselig å ta flaske. Men etter litt øving hver dag, flere ganger om dagen, så sugde hun litt og litt. Og har erfaring med at når hun blir skikkelig sulten så spiser hun fra flasken. Og helst når noen andre gir henne. Besteforeldrene hennes passet henne en natt, og da spiste hun masse!! Når det gjelder amming etter at du har drukket, så vent 12 timer fra siste slurk av alkohol. Alkoholen forsvinner fra melken like fort som den forsvinner fra blodet ditt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Kanskje det kan være verdt å prøve en annen type flaskesmokk. Har du prøvd NUK-smokk? Kun denne type smokk jenta mi tar, så det har stor betydning!!!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå