Gå til innhold

Når kan babyen sitte med støtte i en tripp-trapp stol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig bare veldig kort periode.

Min gutt er drøye fem måneder, fyller 6 mnd den 8. april. Han er sterk både i rygg og nakke...men jeg vet liksom når jeg tør å støtte han opp i en stol ved f.eks grøtmåltid.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fyller 6mnd 3.april, og vi ha så smått begynt å sette han i hokus pokus stolen hans.. Han har støtte av en dyne, og er sterk og fin, så vi setter han i den da vi spiser middag, samtidig som han får middag. Han stor trives i den:) Han sitter fortsatt i vippestolen da han spiser grøt, men man må jo begynnte et sted;)

Skrevet

Vår jente begynte å sitte i tripptrapp'en når hun var 5 mnd. Nå er hun nesten 6 mnd og spiser begge grøtmåltidene i stolen. I tillegg sitter hun der når vi spiser middag.

Men hun er veldig sterk i nakke og rygg og sitter nesten uten støtte. I barselgruppen min er det flere unger som er opptil en måned eldre enn jenta mi og dem sitter ikke i stol fordi dem er så "sammentrykt" når dem sitter.

Så dette tror jeg man må se an i forhold til ungen.

Skrevet

Vår fysioterapaut sier at de ikke skal sitte i stol før de kan sitte selv. ikke bra for ungen.

Skrevet

skal man liksom mate de liggende til de er 7-8-9mnd då?? det går jo ikke...

Skrevet

mamsen og lillegutt: nei de skal helst sitte i fanget da, da blir støtten de får mest riktig-

jeg har min på snart 8 mnd i fanget når hun spiser. hun krabber men har ikke satt seg opp enda, så venter til hun er sterk nok til å sitte selv.

Skrevet

snupp er 5 og en halv måned og vi lar han sitte i vippestolen.. (helt bakoverlent altså)

Har lest at de ikke skal sitte i hlystol før de setter seg opp selv.. Pga belastning på bekkenet... så da gjør venter vi til han gjør det selv=)

Skrevet

Jeg ville heller å satt babyen i en vipestol enn med støtte i en tripptrapp for å mate til de setter seg opp selv.

Da vet man at man ikke gjør noe feil med ryggen deres.

Skrevet

Vi begynte med grøt da pjokken var 5mnd og en uke.. første uka prøvde vi å mate, mens han satt i fanget.. (har baby bjørn vippestol men han "tar av" når han sitter der og når han gynger slik er det jo umulig å bruke den til mating)

Men da vi etter en uke var på kontroll hos hs spurte jeg om dette og hun sa at hvis det kun var under mating så var det ikke noe problem å bruke tripp trappen.. i starten var det jo kun ett måltid om dagen også..

Nå er gutten min tidlig ute.. om det var grunnen til svaret vi fikk aner jeg ikke..

Han satte seg også opp selv fra gulvet da han var 7 mnd og 1 uke..

men har egentlig ikke latt han sitte utenom mating i det hele tatt før dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...