Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 ka penger har jeg rett på?? jeg går hjemme med ein gutt på 11mnd er ferdig med permisjonen. Nå får jeg ingen penger. Jeg vet ikke hva jeg har rett på . De vil ikke hjelpe meg når jeg ringer nav. De sier jeg må gå på internett siene, og d forstår jeg ikke når jeg er innpå der.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 arbeidsledighetstrygd hvis du står som arbeidsøker.
lillespirenmin Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 hei! vet ikke så mye om hva du har rett på,men Nav er forpliktet til å hjelpe deg med de stønader som finnes. Ring de en gang til å si at du trenger en time hos en konsulent,så kan dere sammen gå igjennom hva du kan søke på. Du kan jo ikke gå uten penger! Finnes det noen som kan hjelpe deg med å stå på kravene dine? familiemeldlem,venn etc? Er du enslig? da kan du titte litt her: http://www.nav.no/page?id=267 send meg en pm om du trenger hjelp til noe,eller om nav viser seg å være uhjelpelige!
tonemelone Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Du har jo rett på barnetrygd. Og dersom du ikke bor sammen med faren, så har du rett på barnebidrag, og støtte for alenemødre. Bor du sammen med faren, kan dere søke om ekstra-støtte, dersom årsinntekten deres er lavere enn en viss sum, husker ikke denne. I tillegg har dere krav på kontantstøtte dersom gullungen deres ikke skal gå i barnehave. Har dere f.eks 50% barnehageplass, så har dere rett på de resterende 50%'ene i kontantstøtte. Dette er det mange som ikke tenker på... Grusomt at ikke nav vil hjelpe deg!!! Møkkafolk! Men, om du ringte, så er det lettere for dem å avvise deg og henvise deg til nettsiden. Insister på at du vil ha et møte med saksbehandleren din!!! Alle som får barnetrygd har en saksbehandler.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Heia:) takk for svar. Eg har gått uten pen i to mnd nå, Eg måtte ta ut pengene fra bsu i går. Eg har sambo men me klare oss kje på ei lønn, ann forstår d kje han heller. Eg står ikkje som arb ledig, hvor mye får jeg da??
Legekjærringa Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 var du i jobb før siden du er ferdig med permisjonen?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Har du ingen jobb å komme tilbake til da? Og kom dette som en bombe nå? Du har hatt god tid til å søke jobber... Ikke lett å si hva du har krav på når du ikke sier noe om situasjonen din. Er du alenemor, syk, arbeidssøker?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 ja i stavanger, men etter jeg ble gravid flyttet jeg hjem til der jeg er fra. Da måtte jeg slutte jobben i stavanger..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Jeg bor sammen med barnefar, har jobbet i stavanger men flyttet til barnfar når jeg ble gravid. Jeg søker jobber så snart det komme noe i avisene, er villig til å jobbe,, venter på svar på ein jobb nå, men må jo få penger i mens, men jeg må vel melle meg arb ledig da. Gjør jeg d på internet?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Meld deg som arbeidssøker, send meldekort og søk om dagpenger. Om du sa opp selv så har du en utestengelsesperiode. Tror dette er 8 uker som du ikke får dagpenger. Har du søkt noe jobber eller sitter du og venter på å få en eller annen stønad?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Dra og meld deg arbeidsledig, så du har rett på trygd. Vet ikke mye du får, fordi det avhenger av tidligere inntekt. Du får sikkert en saksbehandler som kan hjelpe deg.
Legekjærringa Skrevet 19. mars 2008 #12 Skrevet 19. mars 2008 Det eneste jeg vet, siden du bor med barnefaren, er som nevnt over kontantstøtte, og barnetrygd. Arbeidsledighetstrygd. Du må dra til lokal NAV og melde deg som arbeidsledig. I mens er det sosialstønad.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #13 Skrevet 19. mars 2008 veta eg søke. har sent inn søknader på nesten alt så e. eg vil jobba og tjene penger men jeg må få jobb først. Men trenger joo peng til jeg får jobb.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #14 Skrevet 19. mars 2008 Ja, du kan registrere deg på nett. https://www.nav.no/sbl/as/registrering.do Du finner også ledige stillinger på nett. Du bør søke mange jobber, ikke vente på svar på en og en. Om du ikke får jobb så kan du høre med NAV om du kan få praksis eller kurs.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #15 Skrevet 19. mars 2008 burde jo ha tenkt på det før permisjonen gikk ut da at du skulle ut i jobb igjen...å jeg tror det er enten 8 eller 12 uker som er utestengelses perioden...fra den dagen du melder deg arbeidsledig...så da blir det lenge før du får noe penger fra det tror jeg...å kontantstøtten er vel fra barnet er ett år er det ikke?
Guttemamma75 Skrevet 19. mars 2008 #16 Skrevet 19. mars 2008 Dette kommer til å høres brutalt ut men er det ikke litt sent å tenke på dette NÅ????????? Du visste jo at du kom til å bli ferdig med perm snart, og du visste jo at du ikke hadde jobb å gå tilbake til?? Hvorfor begynte du ikke å søke jobber mye tidligere?? Hvorfor ikke melde seg arbeidsledig mye tidligere??? Dette høres ut som særdeles dårlig planlegging fra Hi sin side og nå sitter hun på rumpen og venter på at sosialen/NAV skal ordne opp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå