Gå til innhold

OTH urban jungle - forhjul? Hva med OTH Mountain terrain?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er enda ikke bestemt hvilken vogn vi skal kjøpe. Men ser endel på denne vogna. Står at forhjulet er svingbart. Kan dette låses? Hvor viktig er egentlig svingbart forhjul? Praktisk på butikker, men vil en trehjuling med fast forhjul være vanskelig å manøvrere?

Vil ha ei vogn vi kan bruke overalt, by og terreng. Er mye på hytta, med og i terrenget rundt, på stier og dårlige veier... :-) Har også hund, som liker skog, mark og fjell bedre enn asfalt... Noen som har erfaring og synspunkter på disse to vognene, hvordan de er i bruk?

Har god tid på meg, men syns det er greit å ha tenkt gjennom valg av vogn, så vi ikke blir sittende med ei vogn som ikke passer oss... :-)

Ha en god påske alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en urban jungle og har følgende erfaring:

-Hjulet kan låses fast

-jeg går mye i ulendt terreng og har ikke hatt noen problemer med det. Har også hatt en Emmaljunga smart duo og denne funket også bra på tur, var mer stabil på dårlige veier/stier, men denne var igjen tung så det var et evig pes/god mosjon ;) Urban jungle er lett og lett håndterbar så det er et pluss og det er mye lettere å svinge med svingbart hjul (selvsagt ;)

-jeg låser ikke forhjul. selv ikke på tur. Det kan være uvant til å begynne med (særlig hvis man startet vogndytting med en vogn som Emmaljunga), men dette er en vanesak og jeg synes det er gøy å KJØRE vognen som en kul sportsbil.

Det eneste jeg kanskje savner når jeg er på tur er fjæring (tfk joggster twist har dette). Den humper en del når jeg går på ujevnt underlag i skogen, selv om dette ikke er noe problem for meg/rakkerfant.

Stort sett er dette en allsidig vogn med store lufthjul som gjør den anvendbar til de som går tur i skog :)

Skrevet

Jeg har ikke en oth, men har kjøpt meg en trehjuling med fast forhjul. Grunnen til det er at jeg har lest om flere som sier at de anbefaler fast forhjul i terrenget, fordi låsemekanismen til de svingbare forhjulene lett blir "slarkete".

Men det supre med svingbart forhjul, vil jeg tro er at de er lettere å manøvrere, og kanskje mer allsidige vogner.

Tror jeg ville valgt en urban jungle til mitt bruk, om jeg hadde hatt råd nå ;)

Skrevet

Jeg har urban jungle og bruker den jenvlig i ulendt terreng. Min erfaring er at det ikke er nødvendig å låse framhjulet, den er så lett at den er lett å styre på framhjulet over steiner og slikt. De eneste gangene jeg har låst framhjulet på den er i dypsnø og når knotten ligger og sover i vogna. Jeg ville ikke kjøpt en 3-hjuling med fast framhjul, jeg skjønner ¨liksom ikke helt vitsen med det. Da kan man like gjerne kjøpe en 4-hjuling. OTH er stødig og stabil og datteren vår elsker den!

Skrevet

Jeg har urban jungle og går mye i terreng og i byen. Vogna er perfekt til mitt bruk. Blir nesten litt glad hver dag av den:-) Den er så utrolig lett og fremkommelig og god å sitte i.

Svinghjulet gjør hele vogna, jeg har låst den bare ett par ganger på et år. Men fint å ha muligheten.

Jeg bruker trehjuling med fast forhjul på jobben og det gjør den vogna mye tyngre å manøvrere.

Skrevet

Flott, tusen takk for gode svar, da blir det ikke Mountain Terrain. :-) Har veldig lyst på ei urban jungle vogn.

Hva med liggestilling? har lest et sted at den ikke kan legges flatt. Kan denne brukes som eneste vogn, tenker å kjøpe med bag for den første tiden. Det er eneste ankepunktet jeg har nå, tror jeg. Ellers ser den jo helt suveren ut! :-)

Skrevet

Det blir ikke helt flatt, altså ryggen kan legges helt ned, men bena blir liggende litt i vinkel. Du bør anskaffe bag til baby den første tiden. Jeg vil ikke si at sportsdelen er lun nok til en nyfødt, den er vendt i fra den som triller og så er det det med liggestilling ;)

Skrevet

Sportsdelen skal ikke brukes før baby er 6 mnd. Det står på vogna. Så en bag må brukes før den tid. Grunnen til dette er nok at liggestillingen ikke er helt flat og at det ikke er bra for ryggen til baby når de ikke klarer å sitte stødig selv. Jeg vil anbefale å kjøpe en seat-insert til å ha i vogna når babyen begynner å bruke sportsdelen, den bygger den litt ut og luner litt når babyen begynner å bruke den. Lillemor sover mye bedre i OTH med bena i en knekk enn hun sov i simoen flatt. Suveren vogn altså, anbefaler den på det sterkeste!

Skrevet

Kommer til å kjøpe bag til vogna. :-) Skal sjekke ut seat insert også. :-) Takk for tipset. Får mer og mer lyst på den vogna. :-)

Skrevet

Ser du har fått mange bra tips og anbefalinger men ville bare lege til noe: Vi har hatt OTH bag til nyfødt (julibarn) og da han var ca 4-5 mnd og det ble kaldt, måtte vi skaffe oss en "mellomvogn" (en god gammel bagvogn vi lånte et par tre måndere). OTHbagen ble rett og slett for liten enda sønnen min ikke var spesielt lang for alderen. Du bør defor være forberedt på å ha en mellomvogn mellom bag og sportsdelen.

Ellers vil jeg bare si som de andre her: OTH er en superduper vogn!!!

Skrevet

Takk, har tenkt på det, ser at bagen ikke er spes stor på denne vogna. Nå har ikke vi termin før i oktober, så den kaldeste tiden er barnet forhåpentligvis lite nok til å ha plass i bagen. Satser nok på dunpose istedenfor voksi, så posen ikke tar "halve" vogna. Blir likevel spennende, sønnen min var kjempelang, Ny og mindre far nå, så satser på et barn med lit kortere bein denne gangen, hehe :-)

Skrevet

07-bagen er lenger, litt dypere og har lunere kalesje enn de tidligere modellene så er bedre plass til dem. Har også lange barn, men tror at med den nye modellen hadde den sikkert holdt til rundt 6 mnd.

Skrevet

Vel vi har 2007-bagen og den var altså ikke veldig romslig når dunposen ble tatt frem. Vi brukte en liten dunpose men likevel for trangt.

Men men så lneg man er innstilt på å måtte ha en mellomvogn en måneds tid eller to, er OTH et supert valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...