Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Hei alle sammen! Jenta mi har fra fødselen av hatt en låsning i nakken og har derfor fått en muskel på siden av halsen som er strammere/kortere enn den andre. Dette gjør at hun er blitt "skeiv". Vi går til fysoterapaut hver 14.dag og har vært med kiropraktor og fått opp låsningen i nakken. Nå er det bare trening som hjelper sier alle. Hun synes det er tungt å ligge på magen enda, og liker ikke det. Jobber mye med det både hjemme og med fysoterapaut. Ellers er det mange "lure" øvelser, der vi bruker leker til å få henne til å bevege hodet på forskjellige måter som hun ikke bruker til vanelig. Har fått vite at dette er ikke noe sjeldent fenomen, og at det er mange som har en kortere muskle i halsregionen av forskjellige årsaker. Lurer derfor på om det er noen her inne som har erfaring på dette feltet? Hvordan trener/trente dere? Ligger/ når lå barna deres skikkelig på magen? Ble den motoriske utviklingen veldig forsinket? Barna må jo lære alt fra å ligge på magen, som å krype, rulle, sitte osv. Setter stor pris på svar kanskje vi kan utveksle ideer, råd og hjelpe hverandre med treningsmetoder Hilsen meg PS. Dattera mi er nå 5 1/2 mnd gammel monica 23 og tuppelura 05.10.0
Hanne31 Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Hei! Gutten vår hadde det, men han var bare rundt 3 mnd da vi oppdaget det. Gikk til kiropraktor 3 ganger og øvde litt hjemme med å få han til å se begge veier med hodet og nå er han helt fin. Han blir 5 mnd om en uke og koser seg på magen og ruller rundt. Ingenting som hemmer han. Må legge til at han ble mye bedre allerede etter første behandling så vi var nok veldig heldige. Vil anbefale dere å gå til kiropraktor isteden for fysioterapeut og se om det hjelper. Lykke til og håper jenta deres snart blir bra.
lille me og mine Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Vi oppdaget det når hun var fem uker gammel, og har vært på 5behandlinger med kiropraktor, og samtidig vært med fysoterapaut. hun virker veldig sterk i nakken, men vil ikke ligge på magen noe særlig... kan der rett og slett være at hun er sta og ikke VIL ligge på magen? tror kanskje vi skal dra til kiropraktoren igjen for å se om låsningen er tilbake i nakken...
Hanne31 Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Gutten vår ville heller ikke ligge særlig på magen tidligere, men etter et par behandlinger så gikk det veldig bra. Kan jo være at hun er sta. Sier ikke fysioterapeuten eller de på helsestasjonen noe om det? Vår var også veldig sutrete når jeg ammet han, særlig på den ene siden, men også det har gått over. Det er visst veldig vanlig med disse låsningene etter en fødsel, så det er rart man ikke kan få flere opplysninger ang dette fra helsestasjonen. Kiropraktoren vår sa iallefall at det var vanlig og veldig viktig å gjøre noe med.
lille me og mine Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Fysoterapauten sier det er god fremgang, noe jeg ikke er enig i... men jeg ser henne hver dag så jeg ser kanskje ikke samme forskjellen. Det virker også på meg at dette er ganske vanlig, kiropraktoren har nesten babyer inne hver dag med dette problemet til behandling. Likjepia mi var også veldig urolig ved måltidene, gråt innimellom og strevde noe voldsomt. Hun fikk også kolikk... noe kiropraktoren sier kommer av låsningen. Tenk hadde de undersøkt dette på sykehuset, om det er så vanlig som de sier det er. Mener også at det kommer av å ha ligget trangt i magen eller i samme stilling lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå