Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Er jo veldig fint å få inn soverutiner for de små så tidlig som mulig, men lurer litt på hva dere andre gjør. Jeg og min samboer liker (som sikkert mange andre) å være sosiale og kunne dra på besøk til familie og venner. Pga. jobb om dagen, blir det jo om kveldene vi kan gjøre slikt. Men når dere har soverutiner som tilsier at barnet skal f.eks ligge seg kl.7 og ligge i sin egen seng, hva gjør dere da? Er dere aldri ute etter 7?? Vil ikke at vårt sosiale liv skal gå adundas, så håper på å finne en god løsning for foreldre og barn Er det noen her som har med barnet ut på besøk og legger til å sove i vogn f.eks, for så og ta det med hjem i bilstol og så legge det i sin egen seng? Har dere noen andre forslag? (utenom barnevakt)
sedira Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Hos oss så drar vi ut annen hver gang. Syns det er veldig greit å legge gutten vår i senga si hver kveld, for å holde en god rutine. Skal ikke mye til for at det sklir ut. Også synes jeg det er ganske godt å kunne besøke venner alene også. Hvis vi skal møte felles venner, så drar vi bestandig hjem til leggetid.
BabyV Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Vi er jevnt og trutt ute å farter med baby på nå 6 mnd. Legger hun for å sove i vogna/bagen. Hvis vi er i nærheten så triller vi jo bare hjem. Hvis vi må over i bilstol så venter vi til hun våkner for mat (som hun gjør i 22-23 tia), setter henne i bilstolen etterpå og så kjører vi hjem. Deretter legges hun over i sin vanlige seng når vi kommer hjem. Har gått så bra så for vår del ihvertfall.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Vi skal på middag hos svigermor i kveld kl 18:30 (sambo jobber til 18:00). Jeg pleier å stelle lillemor i 19-tiden, lar henne leke seg litt ol i nattis, for å så gi henne kveldspupp kl 20:00, og da er hu som regel dønn borte kl 20:30. Jeg kommer til å gjøre dette i dag også, for å så ta på en tykk kjøredress utenpå nattisen før vi setter henne i bilstol når vi skal hjem. Som BabyV sier over her, så drar vi hjem når hun våkner for mat her også. Jeg er selv litt bekymret for hvordan hun er i kveld, da vi nettopp har fått has på soverutinene hennes. - Håper virkelig ikke noe blir ødelagt av dette.. Hun er forresten 4 mnd.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Høres jo ut som en grei løsning å kle de om for natten og stelle de, så legge de i vogn o.l og så videre i bil. Hvertfall når de er under året. Noen her som har erfaring med å gjøre dette med eldre barn?
*1+1=2 små* Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 har ikke vært noe problem her, har ikke latt leggetiden hennes styre vår kveld. Til nå har det aldri vært noe problem å legge henne etter at vi har vært et sted.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 tja, da nr 1 var baby sovnet hun hvor som helst, når som helst, så vi kunne dra til venner når vi ville. Nå er hun nærmere 2 år å vi er hjemme senest kl 7 hver kveld. Dere har fått et barn, å rutiner er det beste for barnet. det vil kanskje si at barnet bør legges i egen seng. Deres sosiale liv (hvis dere kun har sosial omgang om kveldstid) går jo da heidundas når babyen blir et lite barn.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Vi tar med barnevognen inn til dem vi er på besøk hos og der sovner hun. Når vi skal hjem tar vi henne over i bilstolen og over i sin egen seng når vi er kommet hjem. Dette fungerer jo fint nå når hun bare er et par mnd. men vet ikke hvordan det vil bli når hun vokser ut av vognen
shimonie Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 småtten er snart 3 mnd, og legger kl 19 hver kveld. tror ikke det ville vært noe problem dersom vi var borte når han skulle legge seg. kanskje kjekt å ta med pysj eller la han bare sovne i bodyen da. sover han så sover han, samme om vi legger han i bilstolen, eller senga. men vi prøver å være hjemme til rundt 18 så vi får tatt kveldsstell og mating. det sosiale livet får være enten før eller etter leggetid, dvs. man kan jo alltids invitere venner hjem til seg da. eller som noen andre over her, dra hver for seg. det funker for oss. akkurat nå er typen hos broren sin. jeg skal ut med jentene til lørdag, og da er han hjemme med småtten!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Det er stor forskjell på barna, noen godtar helt greit å legges i vogna/gjesteseng/sofa eller annet når de er borte mens andre kun får sove hjemme. En del barn kan vennes til å sovne borte i blant, andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Hvilke erfaringer har dere med litt eldre barn? (over 1 år)
86frøken & lille krapyl Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Vi har alltid vært mye ute og også etter at snuppa ble født. Da hun var bitteliten sov hun hele tida uansett hvor vi var. La henne bare på et teppe og flyttet over i bilstolen/vogna når vi skulle dra. Nå er hun snart 6 måneder og vi har med vogna som hun legges i. Drar som regel ikke så veldig langt hjemme fra, så funker greit å trille hjem for så å flytte henne over i senga. Leggetid for henne er ca kl 21.00, noe som også gjør at kvelden blir noen timer lengre enn for dem som legger barna kl syv. Jeg kommer sikkert til å få masse kritikk for min sene leggetid, men tenker at hun uansett ikke vet når på døgnet det er hun sover (bare at det er natt), og den leggetida kan man alltids justere litt etterhvert. Barn er veldig fleksible, selv om det jo er viktig å ha rutiner. Håper dere finner en løsning som funker for dere og gjør at dere fremdeles kan ha et sosialt liv!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Gutten vår legger seg kl 20:00, så hvis vi er på besøk el. må vi dra kl 19:00 for å rekke kveldstellet og kveldsmaten. Hvis vi for eks. blir lenger hos de vi er hos, å legger han i vognen, så drar hjem i 21:00 tiden, så må vi jo da vekke han for å gi han grøt, skifte bleie osv. å så legge han i sengen igjen. Da blir han helt forvirret hvertfal...Hehe. Så sånn gjør vi det hvertfal, å det funker for oss og lillegutt. Men kanskje ikke for andre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå