Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Ingen fan av såkalte "alvenavn". Alva er helt ok, men Alv synes jeg ikke noe om. Alvarin er i så fall bedre...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Tipper du digger Ringenes herre-triologien og bøkene til Margit Sandemo..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Alvarin er helt greit. Men Alv synes jeg ikke er fint, for meg er Alv bare rett og slett, ja, en alv...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 HI her jeg digger verken ringenes herre eller hun der margit sandemo...Har faktiskt aldri sett en eneste ringenes herre film,eller lest noen av bøkene til hun margit dama...
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Alvarin er utrolig vakkert, liker det veldig godt. Gå for det! Alv er og blir en alv...
Vannmann35 Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Tenker også Ringenes herre-triologien og bøkene til Margit Sandemo.... Ikke navn jeg kunne valgt.
Jeanskin Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Ikke navn jeg ville valgt, men skulle det stått mellom de, er kanskje Alv best. Alvarin høres ut som et legemiddel..
nussie Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Alvarin har jeg aldri hørt før og syntes det rett og slett var ganske stygt,høres ut som et slags medikament. Alv er et hakk bedre,men neeei blir et mobbe navn ville jeg tro..
ma-85 Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Ikke særlig glad i navn med "alv" i jeg. I alle fall ingen av disse.
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Min sønn på snart 13 år heter Alvarin. Sist jeg sjekket var det tre eller færre som bar dette navnet i Norge, så det er ikke dumt om det blir flere... Navnet er norrønt og betyr "lys som en alv og rask som en ørn". Og Ørn er vell ikke mye femi?!? Jeg har generelt bare fått positive tilbakemeldinger. Og alle husker sønnen min med det spesielle navnet!!! Forresten så har dette navnet INGEN ting med verken Ringenes Herre eller Margit Sandemo å gjøre!Dette er et eldgammelt navn, med lange nordiske røtter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå