Gå til innhold

Hva synes dere om Alv? evt Alvarin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen fan av såkalte "alvenavn". Alva er helt ok, men Alv synes jeg ikke noe om. Alvarin er i så fall bedre...

Skrevet

Tipper du digger Ringenes herre-triologien og bøkene til Margit Sandemo..

Skrevet

Alvarin er helt greit. Men Alv synes jeg ikke er fint, for meg er Alv bare rett og slett, ja, en alv...

Skrevet

HI her jeg digger verken ringenes herre eller hun der margit sandemo...Har faktiskt aldri sett en eneste ringenes herre film,eller lest noen av bøkene til hun margit dama...

Skrevet

Alvarin er utrolig vakkert, liker det veldig godt. Gå for det!

Alv er og blir en alv...

Annonse

Skrevet

Synes begge er veldig feminine...

Skrevet

Tenker også Ringenes herre-triologien og bøkene til Margit Sandemo.... Ikke navn jeg kunne valgt.

Skrevet

Ikke navn jeg ville valgt, men skulle det stått mellom de, er kanskje Alv best. Alvarin høres ut som et legemiddel..

Skrevet

Alvarin har jeg aldri hørt før og syntes det rett og slett var ganske stygt,høres ut som et slags medikament.

Alv er et hakk bedre,men neeei blir et mobbe navn ville jeg tro..

Skrevet

Ikke særlig glad i navn med "alv" i jeg. I alle fall ingen av disse.

Skrevet

Min sønn på snart 13 år heter Alvarin. Sist jeg sjekket var det tre eller færre som bar dette navnet i Norge, så det er ikke dumt om det blir flere...

Navnet er norrønt og betyr "lys som en alv og rask som en ørn".

Og Ørn er vell ikke mye femi?!?

Jeg har generelt bare fått positive tilbakemeldinger. Og alle husker sønnen min med det spesielle navnet!!!

Forresten så har dette navnet INGEN ting med verken Ringenes Herre eller Margit Sandemo å gjøre!Dette er et eldgammelt navn, med lange nordiske røtter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...