Gå til innhold

Sønnen min på 11 måneder vet ikke hva han heter?!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han reagerer ikke på navnet sitt? Når begynte ditt barn med dette? Han reagerer på lyd så vi vet han ikke er "tunghørt".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er nå 11 mnd og har reagert på navnet sitt ganske så lenge... Om man han tidlig ute eller ikke, vet jeg ikke...

reagerer han ellers når du snakker til han da? sier du navnet han ofte når du har øyekontakt med han?

hvis han reagerer på andre ting enn navnet sitt, ville jeg ikke reagert på det.. men hvis han aldri reagerer på noen ting ville jeg tatt en prat med HS eller lege...

det er min mening da:)

Skrevet

hvis ha reagerer på lyder eller andre ting så slapp av, det er vanlig at ikke alle er tidlig ute på det området.

reagerer han hvis du snakker til han ellers da? feks SE, der er pus eller åååå, hvem er det osv?

Skrevet

Snuppa mi er straks ti mnd, og hun har reagert på navnet sitt en god stund. Jeg er ikke sikker på hvor lenge, for dette har vi jo glemt å skrive ned!! Men ja, en god stund. Hun vet også godt hvem pappa og mamma er, og bestemor.. Ellers også kattepus. Når vi sier disse ordene, så går ansiktet fort mot den personen, selv om det er flere i rommet. Samme om jeg snakker om kattepusa, da kan hun krabbe bort til katta.

Eller når sambo kommer hjem fra jobb og han enda er i gangen, så kan jeg si "hysj, hvem kommer?" Og da vet hun godt at det er noen som kommer, for da kan hun enten krype bort til døra, eller sitte og se om noen kommer inn selv om hun ikke hører noen.

Tror nok dette er individuellt jeg. Er nok bare å bruke samme ordene ofte på de samme tingene, så sitter det nok etterhvert:)

Skrevet

Trengte bare å sammenligne. Han er veldig "kvikk" ellers. Han reagerer f.eks veldig på musikk fra CD eller tv. Ler som bare det når hundene vår "bjeffer om kapp", lyder fra lekene sine etc. Da jeg er "øre-nese-hals barn" selv er jeg veldig oppmerksom på dette med hørsel, eventuelt ørebetennelse. Han har aldri hatt noe problemr på det området.

Han vet godt hvem mammaen er da han er en real mammagutt, sier bare mamma, avogtil pappa, men viser ekstrem glede da bestemor, bestefar, mamma og pappa kommer inn i rommet! Vi er hans 4 nærmeste, selv om vi har stor familie.

Kan det ha noe å si at han ikke fikk sitt nåværende navn før han var 3 måneder? Vi bruker navnet bevisst hele tiden.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...