·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 min kjære onkel har nå vært dårlig og slapp i ca 2 uker, og i går dro han til lege siden urinen var omtrent svart... Jeg vet ikke så mye om dette, men har hørt at mørkt blod (levret?) er verre enn ferskt blod. Kan dette være tegn på veldig mye som kan være galt, eller er det spesielle ting dette tyder på. jeg syns det var litt rart at legen sa han skulle komme tilbake etter påske om dette ikke bedret deg, er det ikke så falig da?
SkravleFruen Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=513
SkravleFruen Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Ved en uvi, så ville nok legen ha foretatt en undersøkelse Ustix+dyrkning, og satt han på antibiotika. Så jeg tror nok neppe det er det....
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2008 uvi? Skal gå på linken å titte
mpmamman Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 jeg tissa rødt,nesten like rødt som blod da jeg hadde nyresten....
SkravleFruen Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Denne linken var veldig bra; http://www.nofus.no/tema/blodiurin.htm
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2008 Blir rett forbannet jeg nå når jeg leser fra siste linken din (takk forresten) der står det jo at Synlig blødning: ofte uttrykk for behandlingstrengende sykdom, må utredes grundig. Å så får han beskjed om å komme tilbake etter PÅSKE??? det er forresten ikke fritt for kreft i familien så... Dette syns jeg var dårlig....
SkravleFruen Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Var det fastelegen hans? Har han andre symptomer? Smerte? Endret vannlatingsmønster? Og tok legen forskjellige undersøkelser? Crp - ved infeksjon Kreatinin- nyrefunkjson og hemoglobin - blodprosent? Han burde nok kanskje ha vært henvist til spesialist og/eller vært innlagt for utredning på sykehus.. men det kommer nok an å hvor mange flere symtpomer han hadde og hvor alvorlig tilfellet ser ut til å være.. at det er påske og nedbemannig i sykehusene er nok DESVERRE også en årsak til at han fikk beskjed om å vente.. TRAGISK; men sant! Legen har kanskje vurdert det slik at ettersom han har gått slik i to uker, så gjør det ingen skade om han avventer og ser til over påske.
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2008 Ja sant.... Jeg vet ikke om hvilke symptomer han har, han hadde svettet ut to dyner inatt, da først dro han til lege. De er sååå trege med å dra seg til legen og her. Fatter ikke det jeg, jeg vil helst ha et svar jeg.... Nei tror jeg må ringe han i morra å pushe på han litt...
SkravleFruen Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Ja, push ham og sørg for at legene gir ham den behandlingen han har krav på Forstår godt at du blir forundret over at han blir sendt hjem til avventing når han har blodlevret urin. For håpe det er noe helt uskyldig, ufarlig og forbigående. God bedring itl onekeln din.. så heldig han er så har en så omsorgsfull niese )
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2008 Så kjekt å høre jeg er omsorgsfull, er faktisk veldig dårlig på det jeg sjø Men i dette tilfellet så er det den hersens kreften som skremmer meg mest... men det kan være andre mindre farlige ting, så man får håpe. Takk for gode linker, de var veldig utfyllende:)
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Få han til legen NÅ!! Dette må utredes. Når menn har blod i urinen skal det undersøkes nøye med en gang, det er gode sjanser for at det ikke er noe farlig, men det kan være som min pappa også, nemlig kreft i urinblæren. Pappa hadde levd i dag om den dritt legen han gikk til først hadde kunnet jobben sin å sendt han videre, istedet gikk han nesten i et år med noe vi trodde var uvi.
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. mars 2008 Ja jeg ble litt forbanna når jeg leste dette om at dette faktisk betyr at det er noe som er galt som bør sjekkes nøyere, å så bli an sendt hjem...? dette står på nett, så en lege burde kanskje... ja???? Skal ringe han i morra. Beklager så mye tapet ditt... *Klem*
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Det var jo derfor kongen ble operert så fort også, fordi de fant blod i urinen. Fastlegen til pappa kunne ikke jobben sin, og det høres ikke helt ut som om legen til din onkel kan sin heller. Dere må bare stå på krava og få han inn til lege så fort som mulig! Vil ikke bekymre deg altså kan være ingenting også, men blod i urinen hos menn SKAL man ta på alvor. Kjenner jeg blir ordentlig sinna når jeg hører om slike leger.. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå