Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 ...men jeg har ikke anelse om hvor jeg skal begynne. Hun skal ikke på 6 mnd kontroll før den 27. og hun er akkurat 6 mnd nå, så jeg synes det blir litt lenge å vente. Dessuten var det tomt for den boken om mat for babyer når vi skulle få den på 4 mnd kontrollen. Har hittil gitt henne ris/havre grøt fra 4 mnd på kvelden, og kjøpte i dag havregrøt fra 6 mnd. Når jeg skal gi henne denne, må den introduseres gradvis, eller kan jeg bare gå rett på med denne nå? Jeg har gitt mini litt grønnsakspure på glass, og kjøpte inn noen glass med grønnsaker og kylling i dag. Pupper etter hvert måltid. Trenger tips til hva jeg bør starte med og hvordan jeg bør gjøre med ammingen i tillegg. Jeg ammer henne fortsatt 2 ganger om natta og har et lite håp om å få sove litt mer hvis hun får mer mat på dagen. Setter stor pris på mange svar:-)
Kosel Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Kan jo være greit å gjøre det litt gradvis, sånn for å se om magen blir hard. Svisker er fiiiint:) SYntes de har funket best når jeg har kjøpt en boks i butikken og moser med stavmikser.blander i grøten:) Jeg gav grøt på morgenen, middag rundt middagstid - ammet til hvert måltid. Når jeg innførte tredje måltid ble det grøt til kvelds, "fjerde" frukt til lunsj. femte (flyttet frukt til mellommåltid sånn i 11tiden) brødskive. Ammer ham til mellommåltidet, om morgenen og kvelden. Og ja på tross av masse mat på dagen så spiser han fortsatt et par ganger på natten... ikke alle som sover bedre av mere mat... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå