Gå til innhold

Er sykkel med støttehjul for tidlig til gutt på 3,5 år ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn blir 3,5 år i sommer og tenkte da kanskje å få i sykkel til han,med støttehjul selvfølgelig ;)

Det er ikke for tidlig vel.....?

Mulig det er bare jeg som syns han er så "liten" og klarer seg med 3hjul sykkel enda et år.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gir jo barna sine 2-hjulinger når dei er 2 år. Mi datter fekk 2-hjul med støttehjul rett før ho vart 4 år.....

Skrevet

Eldste fikk sykkel med støttehjul sommeren før han fylte 3 år (ble 3 i september) og det gikk kjeeempefint, sykler mye bedre på den enn trehjulssykkelen =)

Skrevet

Datteren min fikk to-hjuling til 5 årsdagen. Uten støttehjul. Jeg er ikke så veldig tilhenger av støttehjul. Synes at de bør kunne sykle når de sykler på en sykkel som kan kjøre så mye fortere enn en trehjuling.

Så poenget er vel at du må velge selv. Hvis han klarer seg fint med den sykkelen han har litt til, så er det vel ikke noe problem. Et annet poeng for meg var at vi har en tendens til å gi ungene alt for mye før de rekker å ønske seg det selv. Jeg syntes derfor det var meningsløst å gi henne stor sykkel til 4-årsdagen når hun ikke hadde nevnt sykkel med et ord selv. Det er noe ekstra med å endelig få noe man har ønsket seg lenge.

Skrevet

Datteren min har syklet med 2-hjuling (med støttehjul) fra hun var 2,5 år og nå sykler hun så bra (hun har nettopp fylt 4) at støttehjulene er overflødige og snart til å ta av. Ingenting som er for tidlig å lære de små.... Bare ikke forvent for mye av poden de første gangene han skal sykle og ikke press ham utover det han ønsker. Mange små synes det er spennende men også litt skummelt, så da holder det med små turer hvor de lar opplevelsen få synke litt før de vil ta neste tur. Noen barn er helt uredde og vil holde på lenge med en gang...... Uansett så lærer de seg det fortere jo tid ;-))

Skrevet

Jeg ler litt hver gang jeg ser dette spørsmålet. Min tok av støttehjulene lenge før han fylte 3. Nå, 3,5 år gammel, så har han fått ny større sykkel (4-6 år), kjører off-road og sladder så det lukter svidd på plassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...