Gå til innhold

Mating 5-6 mnd gammel. Trenger innspill:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en sønn på snart seks mnd. Han er en stor gutt på snart 10 kg..gir ham pupp stort sett hele dagen+ grøt på formiddag og kveld. Synes det blir så mye styr med all den matingen, for han er ikke mett av en posjon grøt-så da må jeg puppe etterpå. Synes ikke jeg gjør annet enn å mate ham om dagen jeg..skal jeg øke grøtposjonene? Han gaper å gaper etter mer..helsesøster sier jeg må gi bare en vanlig posjon. Hva mener dere? Synes dette er vanskelig. Trodde det skulle bli enklere når vi innførte fast føde men....Trenger gode råd fre dere som vet;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du legger inn et måltid til kanskje? Mini fikk også grøt på formiddagen og kvelden en stund, men så begynte han selv å forlange grøt med det samme vi sto opp. og da ble det naturlig å legge inn middag også, og etter en liten stund til ble det også formiddagsmat. Han er forresten 7 mndr.

Skrevet

Prøvde ham på litt gulrotmos til middag i dag, det var visst kjempegodt. Men skal man puppe etter hvert faste måltid?

Skrevet

dette gjør vi:

Pupp morgen når han våkner rundt 8

Grøt ca kl 10

pupp ca 12

Middag ca 14

pupp ca 16

grøt ca 18

kl 19 natta

han er litt over 6 mnd. gir vann til hvert mat-måltid, ikke pupp

Skrevet

har en stor gutt som deg på 5 mnd. han har spist maisgrøt til frokost 1dl pulver+ 1dl mm- litt tykkere enn anbefalt. og grønnsaksmos til middag, da spiser han nå et helt glass.

ellers gjør jeg som deg å ammer etter hvert måltid + mellom alle måltidene og to ganger om natten. mye mating ja.

vi tenker å gå over til 6mnd glass allerde+ fruktmos som mellommåltid

kunne også tenke oss noen tips til hva man gir glupske smårollinger...

Skrevet

middagen jeg nevner over lager jeg selv, forskjellige grønnsaksblandinger med kjøtt eller fisk, han eeelsker det!

Skrevet

Så lenge du vil fortsette å holde melkeproduksjonen i gang, er det lurt å amme FØR hvert faste måltid. Og om han har lyst, kan du jo også amme etterpå. Når du føler for å trappe ned på amming, gir du han pupp bare etter måltidet.

Skrevet

Vi gjør det altså sånn:

ca kl 07: Pupp i senga

kl 8: Grøt

ca kl 11.30: Pupp og formiddagsmat (Bruker sånne glass med frukt og kornblandinger.)

kl 15.30: Pupp og hjemmelaget middag (har aldri villet ha de middagsglassene), vann til middagen.

kl 19: pupp og grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...