Sunniva78 har to små Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Lillegutt har blitt sår, sinksalven hjelper liksom ikke. Nå blør han bittelitt også. Har Bacimycin sårsalve, kan vi bruke den??
Guttemamma75 Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Bacimycin skal jo kun brukes ved sårinfeksjoner og inneholder antibiotika så jeg ville vel ikke brukt den til står stump.. Dersom man har åpne sår som blør skal man jo uansett ikke smøre salve over. Ta en tur på apoteket og hør, de kan helt sikkert anbefale noe...
Legekjærringa Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Nei, ikke bruk antibakterielle midler hvis det ikke er påvist en infeksjon. Noen får bedring av å bruke Inotyol som virker bl.a kløestillende, reduserer bennelsesreaksjonen og lett desinfiserende. Inneholder også sink. Kan brukes i en kort periode på noen dager på bleieutslett. Brukes egentlig mot eksem osv. Etter det fortsetter du med vanlig zink-salve. Anbefaler den fra Neutral, men det viktigste er at den er tykk og sitter litt. Bytt bleier i en kortere periode hver 2-3 time og ihvertfall 1 gang om natten til huden er helet. Bruk kun vann og ren hudolje til å vaske bleieområdet. Ellers lufttørke og ligge litt uten bleie. Ekstra: Noen anbefaler talkum eller potetmel, men obs. det kan bli klissete og talkumlignende prod. tørker ut huden, men kan redusere rødhet. En dermatolog jeg kjenner sverger til kamillete ved hudirritasjoner, så du kan prøve å vaske hudområdet med det (ikke skylde med vanlig vann etterpå) og lufttørke (hjalp meg når jeg fikk en kraftig allergi reaksjon i ansiktet pga. noen kremer jeg prøvde og ikke kunne ta på ansiktet engang. Vasket ansiktet med bomullsdott dyppet i kamillete morgen og kveld)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå