Gå til innhold

Jenta mi på 7 uker er blitt forkjølet!!!!=( noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars jenta mi, er blitt surklete, nyser og hoster bittelitt.. Sammler seg også mye spytt i munnen på henne, virker som det er litt småekkelt. Er ikke spesielt tett bare snørrete! Så kjedlig når så små babyer blir syk. Noen med gode råd eller som er i samme båt? Hvor lenge kan jeg forvente at hun er slik?

Har tenkt oss på hyttetur i morgen, er ei ordentlig hytte med bilvei helt frem, strøm og slik. Men jeg vil likevell helst være hjemme.. Hva hadde dere villet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lillegutt ble forkjøla før han var en uke gammel... Hadde heldigvis kjøpt inn en snørrsuger før han kom, og denne fikk vi god nytte av. På den m¨ten fikk vi sugd ut snørren som han ikke fikk verken opp eller ned. Jeg kjøpte på familieprodukter.no, og tror det het jordmorsug. Har sikkert på apoteket og. Men pass på å kjøpe en der du suger selv med munnen, og ikke med vakum, for da har du bedre kontroll. Ellers kjøpte vi saltvannspipetter, og det funket og...

Skrevet

Med en så liten og syk baby ville jeg holdt meg i nærheten av lege. Vet ikke om det er det ved hytta....

Plutselig har du feber og en infeksjon. Da er det greit å ha legevakten i nærheten.

Ellers er det bare å la det gå sin gang. Noen babyer er syke i to dager, andre i flere uker. Er bare å holde henne varm (alltid ullsokker på, også om natten) og rense nesen hennes.

God bedring!

Skrevet

Vesla mi er 8 uker gammel og har vært forkjøla i 2 1/2 uke nå... :( Formen varierer veldig,kan virke helt grei en dag også tette igjen om natta. Det kan du jo være litt obs på at det kan svinge fort.. Ta iallfall med deg temp,paracet og nesespray på hytta! :) Ellers er det vel ingen grunn til å ta av sånn som jeg har gjort,vært hos 5 leger og helsesøster. Men ta deg en tur på legevakta om du er i tvil om noe,så små skulle visst ikke ha noe særlig med feber sa legen til oss.

Ligge med hodet høyt om nesen blir tett... Ellers bare som de andre sier her. Nesesuger kan du jo prøve,vi synes ikke denne har noen funksjon overhodet. Også skal jeg gi deg rådet alle legene har gitt meg, og som jeg prøver å tenke på: det er verre for dere å høre på,enn det er for babyen å være sånn.Masse god bedring,og sympatiklemmer fra oss. God påske

Skrevet

når jenta mi var 6 uker var kun forkjølet i 1,5 uker. hun var slimete og surklette ned i lungene,(hadde 6 ukerkontroll når hun var forkjølet) men legen mente at det var så løst at det ikke gjorde noe, ikke hadde hun feber heller, brukte q-tips for å få ut all den løse snue, funket kjempe bra,brukte også saltvannsdråper og fikk noe av min gode nabo som er JM noe som de bare har på føden, så hun ble lettere i pusten, hostet mye her, men jeg hevet sengen hennes, la bøker under i hodet enden. . men ikke kjekt å se disse små være forkjølet nei. .

Skrevet

Et godt råd er å dra til lege hvis hun har vært forkjølt lenge hvertfall. Gikk i et par uker og tenkte at det bare var litt forkjølelse, men plutselig ble hosten 30 ganger verre, og hun fikk pipelyd da hun pustet. Dette kom veldig plutselig. Dro til legen, og de sa det kunne være bronkitt, så nå får hun antibiotika-kur. Hun er 10 uker imorgen.

Hvis hytta kommer til å være like god og varm som hjemmet deres, er det vel ikke noe fare. Men hvis du føler at du heller vil være hjemme, skal du det. Jeg vil også helst være hjemme når snuppa er syk.

God bedring til den lille, og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...