Nellybelly Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Sjekket på nettet at på mitt sykehus er det 16. uker ventetid på utredning. Etter mitt brev fra sykehuset jeg har fått nettopp er det nøyaktig 1/2 års ventetid!!! Er det mulig?? Jeg er 31 år, har prøvd i 2.5 år, trodde jeg hadde sjans til å få time tidligere... Og i brevet står det ingenting om hva som skal skje på denne timen, og jeg skal ikke inn til blodprøver eller noe før den tid. Hvordan vente til 1. september?? Det står også at mannen skal være med. Jeg har ikke bedt om utredning av mannen min ennå, men snakket om å ta med en prøve hjemmefra fra han. Derfor må vi bruke dette sykehuset som ligger nokså nærme. Ble skuffa nå... Noen andre som har måttet vente sååå lenge?
Veslesnuppa Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Har hørt at det er lang ventetid ja,desverre.... Men kanskje dere kommer raskere i gang på et annet sykehus?? Bør sjekkes ut:) Og ettersom du ikke har fått noen opplysninger om hva dere går til,er også en tanke på å bytte sykehus,spør du meg... Man bør jo få litt opplysninger om ting og tang når man endelig får det etterlengtete brevet deres. Lykke til:)
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg tror de pleier å skrive litt ekstra god tid i disse brevene sine, kun for å forsikre seg selv. Det er lettere å "garantere" lengre ventetid og heller ta inn folk tidligere enn motsatt. De hadde nok fått mange telefoner fra utålmodige sjeler dersom de skrev at ventetiden var kortere, men at det viste seg i realiteten at det er lengre ventetid. Håper du skjønner hva jeg mener I vårt brev fra Riksen stod det vel at det var rundt et halvt års ventetid (tror jeg), men fikk kommet inn ca 1,5 mnd etter at søknaden var mottatt.
Nøtt Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Må du ta utredningen på sykehuset? Private gynekologer har ikke så lang ventetid. En annen ting; det er lurt å utrede mannen og kvinnen samtidig. Det er fort gjort å sjekke mannens sæd, men for kvinnen tar utredningen gjerne lenger tid. Hvis det blir avdekket dårlig sædkvalitet tidlig, så er det ikke sikkert det er nødvendig med så mange undersøkelser av deg. Og da kan dere få hjelpa dere trenger raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå