Gå til innhold

Får deres salongbord stå i fred?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten min er veldig glad i å rive alt ned fra salongbordet. Så nå har jeg ryddet bort både duk og lysestaker.

Men det er vel vanlig at det ikke får stå i fred, eller...?

Vet liksom ikke om det er noe hansikt å lære så små barn hva som er lov - og ikke lov. Jeg hadde gått kraftig inn for det om det gikk på sikkerhet f.eks. en ovn.

Bør man ikke bare godta at barn er borti pynteting? Eller klarer dere andre å lære barnet hva som er rett og galt så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini er 13 mnd nå og jeg har ikke kunnet ha noe på bordet siden han begynte å reise seg da han var 8 mnd. Håper det går over snart....

Skrevet

he he.. datteren min er 22 måneder og er helt RAMM på å rive ned ting. HUn burde egentlig skjønne att kaffekopper skal stå i fred, men om man ikke passer på velter hun og klår på allt hun får tak i av lysestaker, kopper, fjernkontroller osv. he he..

BUrde vell begynne å bli litt streng snart jeg da men.. helt vanlig att barn er nyskjerrig og utforsker ting (og mamma sine grenser) he he

Skrevet

Nei, det er mer grunn til bekymring hvis barnet ikke er nysgjerrig og "pellete" tror jeg. Det er helt normalt at INGENTING innen barnets rekkevidde får stå i fred. Vi har minimalt med pynteting, bare ting som tåler å pelles på (gleder meg til det kan se ut som et normalt hjem her igjen) og må si nei til fjernkontrollen, kaffekoppene, osvosv. Slitsomt, men vanlig. Tror de fleste passerer 2 før det begynner å synke inn, om jeg skal tro mine mer erfarne venninder:)

Skrevet

Jeg synes det er helt genialt at de skal prike på ALT som settes på salongbordet jeg. Har jo aldri hatt så ryddig bort som etter at lillegutt reiste seg opp for første gang, he he.

Ellers i huset har jeg flyttet alt det jeg er redd skal bli ødelagt eller som kan være farlig, resten får han fikle som han vil med. Orker ikek fly etter og si nei hele tiden.

Skrevet

Nå når han er 18 mnd begynner det å bedre seg, men vært 1 år uten noe på det :-9

Skrevet

jeg har nå lys og fat med frukt på bordet. det får stå i fred.. men kommer det noe nytt der skal det sjekkes nøye opp, ja!

Skrevet

Ja, nå får det endelig stå i fred (mesteparten). Han blir 2 år i slutten av april og sluttet vel å pelle på alt han ser for 2-3 mnd siden. Deilig å kunne ha litt pyntegjenstander og kunne la ting stå på bordet uten å tenke på at han skal velte det eller kaste det i gulvet...hehe. Men nå venter jeg en til, så om en stund er vi tilbake til det å måtte rydde unna ting på bordet : )

Skrevet

Jepp nå får vi ha stuebordet i fred,men så er det helt tomt også.

Ligger ikke noe der.

Har på 1 duk av og til men den avner like fort på gulvet igjen.

Skrevet

Hos oss får ingen ting i fred. Etter at gutta begynte å reise seg har jeg mått rydde bort alt. Har to ekstemt klåfingret troll som må plukke på alt. Så her ser det nesten ikke ut som det bor noen:).

Skrevet

her er alt av hyller osv renska fra ca.120cm og nedover:) men nå har trollet skjønt at hvis han står på lekekassa si så rekker han opp til bøker osv;) men han er ikke sååååå ille til å ødelegge lenger, så tenkte å sette frem litt bøker og sånn etterhvert nå, som han ikke får ødelagt, og ting det ikke er så nøye med:)

Skrevet

Hos oss blir bordet brukt som kjørebane. Har ikke hatt en dritt på det siden førstemann røyste seg. I dag er han tre år. vi har da en på 18 mnd i tillegg og regner med at bordet får vi nok ikke tilbake før minstemann er 2 år. Det er to år til.

Skrevet

bordet får stå i fred,men værre med det oppå. hahaha...

rydda unna alt som barna ikke kunne være borti. orka rett å slett ikke å si nei hele tiden.. mange barn vettu,hehe..

Skrevet

lurer bare på om noen vet noen gode henge anordninger fra taket? Her får ingenting stå i fred. To gutter på 14 mnder i vertse explorer-alder hehe. Har rydda bort alt jeg er redd for, men resten har jeg prøvd å la være, de må jo lære seg at de ikke kan røre på alt. Er jo helt jævlig når man er på besøk hos noen, må renne etter de hele tida. Derfor har jeg nå lagt duk på bordet, som er tapet fast under, slik at de skal venne seg til det. Den får ligge i ro, men alle skapdørene, skuffer og dosetet, har jeg tapet fast, alle kasseroller står på benken, men nå har de funnet ut at de kan skyve krakken bort til der de vil, og så bare klatre opp, og voila, der er alt!!!

De klatrer opp på spisebordet, bare dytter bort puta på stolen, entrer seg opp å så vips er de oppe.

Trur jeg blir gal, er så lei av å rydde hele tida, men hva skal man gjøre????

Skrevet

Bordet er helt ryddet for ting, siden veslabegynte å stå ved bordkanten måtte alt fjernes. Toppen av lykke er om vi har glemt å fjerne fjernkontrollen ;-)

Jeg sikrer det som er farlig, resten fjerner jeg og alt annet er egentlig fritt vilt med enkelte "nei" noen steder. Hun skjønner "nei" men klarer ikke alltid å respektere det, da bare fjerner jeg henne fra tingen og gir henne noe annet.

Skrevet

Hehe, her er det veldig lite trivelig på stuebordet, og slik vil det nok være et par år til. Har ei på 2 år og 9 mnd og ei på 1 år, og har nr. 3 i magen.

Pynta med duk og talglys en kveld i påska etter at barna hadde lagt seg, men da gikk det nøyaktig 1 time før gubben blåste talg utover hele duken!!! Reiv den til meg og kylte den inn på vaskerommet. Helt umulig å pynte litt her, sabotasje på alle kanter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...