Gå til innhold

Når etter fødselen kan man.........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. det er når renselsen er over... kommer veldig an på når man er ferdig.. sist så hadde vi vel sex ca to uker etter fødselen. viktig å bruke kondom i starten... for lett for å få infeksjoner osv... men det er noen som ikke orker tanken på sex på lang lang tid....

2 . det vet jeg ikke

3. ca 6 uker...de sier det er lurt å dra på den 6 ukers kontrollen først. for da sjekker legen at du er blitt bra igjen...

4. det kommer veldig an på hva man mener selv. vi hadde aldri barnevakt før hun var nesten et år.... hadde ikke behov for det syns vi

Hei. Alt dette er egentlig hva du føler for selv. Når du er klar for sex og at renselsen er ferdig. Sette inn spiral tror jeg du kan gjøre på kontrollen etter 6 uker. Dette er mitt 3, men hadde ikke sex før 5-6 uker etter. Ville være sikker på renselsen og at stingene var helt bra. Blir kanskje litt annspent den første gangen etter, men det er der du må få forståelse. Lykke til.

1. vi ventet vel 2-3 uker, men kommer til å vente lenger nå. Toro ikke det var så lurt for meg å forhaste meg, men jeg var så spent på hvordan det ville være :-)

2. På 6 ukers kontrollen satt jeg inn kobberspiral.

3. Også etter seks uker. Magemusklene fantes ikke etter fødselen, rart å prøve å reise seg. Men det trenes veldig fort opp igjen da.

4. Jeg fullammet ikke og etter 5 måneder var jeg tom for melk. Først da følte jeg det var greit med barnevakt for da var hun helt uavhengig av meg fysisk. Hvis det bare er for noen timer på kvelden så går det før, men man må jo stole 100% på den som skal passe da. Jeg hadde bare latt familie passe min på førsten, fortsatt bare familie som har sittet barnevakt og nå er hun to år.

Alle svarene her er jo veldig individuelle. Alle må følge det de selv føler. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...