Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Vi snakket løst og fast om barn generelt og jeg fortalte om "hysteriet" her inne. Og at folk var kjempehysteriske når det gjaldt bakterier,sol,drikke,mat osv osv.. Hun begynner å le,og sier at da bør de ikke ha barna i barnehage. Barna kaster smokkene sine i gulvet, byttelåner, spiser sand/snørr/støv suger på fargestifter osv osv. Greit å være litt påpasselig mens barna er kjempesmå,men når barna er i barnehagealder bør dere tåle at de får gjennomgå litt. Det er faktisk sånn vi utvikler immunforsvar og resistens mot sykdommer. I mange tilfeller er nok mødre fornøyd med at de ikke vet alt som skjer i barnehagene..
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Helt enig! Her så har snuppa mistet smokken på gulvet, delt den med andre, suttet på leker som har gått på rundgang osv osv. Og hun har bare vært syk 1 gang siden hun ble født. Da var det feber og oppkast 1 kveld. Jeg er av den oppfatning av at de har godt av å bygge opp imunforsvaret sitt.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Luringen. Fra et immunologisk ståsted så er ikke barna klare for barnehagelivet før de er tre år gamle. Det burde din svigermor vite, og kanskje lettet litt på den gamle stumpen sin for å minske smittepresset mot de små. De har rutiner for hygiene i barnehager også. Hun kan jo starte med å lese dem.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Akkurat derfor gruer jeg meg veldig til å ha barnet mitt i barnehage..... :-(
aya75 Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Herlighet, du aner tydeligvis ikke åssen det er i bhg. Jobber selv i bhg og hvis du tror at personalet til en hver tid har mulighet til å passe på at lekene ikke går på rundgang så er du helt på jordet. Barn har bare godt av å bli sosialisert og å få i seg bakterier (hvor det er normalt renhold selvfølgelig!) Hvorfor er du så redd bakterier? Høres ut som du har et veldig anstreng forhold til barnehager og ansatte. De fleste gjør en kjempe jobb og sitter ikke på ræva!! Du skulle bare vist...
OsloMor Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Det ligger faktisk i barns natur å bite på fargestifter, leker, miste smokker osv. Tror du at en bhg-ansatt sine oppgaver ligger i å forhindre at alt dette skjer? Når jeg ser på de ansatte i vår bhg. så klarer jeg ikke annet enn å beundre de for den jobben de gjør, som ikke ligger i å fornekte barnas naturlige adferd, men snarere stimulere den og stmulere til læring og lek.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Men de fleste begynner da ikke i bhg før de er 1 år og da er det da ikke så farlig lengre. Smokk er forresten ikke noe jeg har sett ungene gå rundt med i bhg, men...
OsloMor Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 De barna under ett år, får ha smokk i bhg. vår. Ellers så er hverken smokk eller tåteflasker vanlig/lov.
lidolin Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Hvorfor er ikke barn klare for et liv i barnehagen før de er 3 år gamle, sett fra et immunologisk ståsted? Hvis denne påstanden er basert på en undersøkelse eller lignende, hvilken? Det er et under at jorda fortsatt er befolket av mennesker, så hjelpesløse som vi tydeligvis er...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Når min eldste startet i barnehagen var han 10 mnd, en dag jeg hentet han så det ut som han tygget på noe. Jeg kikket i munnen hans og han tygget faktisk på et brukt plaster!!!!!!!! Bare en liten kommentar som kan fyre opp under diskusjonen deres:) Og forresten, du som skriver at datteren din kun har vært syk en gang i livet, du er bare HELDIG, det kommer ikke av at hun har blitt bombet med bakterier og derfor bygget opp et godt immunforsvar. Mine har gått i barnehagen fra de var knapt ett år, og de er MYE SYKE (forkjølelse og omgangssyke og sånt).
*1+1=2 små* Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 men ungen din overlever vel det også? herregud barn sitter i sandkassa og SPISER sand......
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 jeg sa hverken det ene eller det andre om det med plasteret jeg... ville bare fyre opp litt, hehe..
*1+1=2 små* Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 hehe ser ikke ut til at du klarte det helt.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Barna er ikke særlig i stand til å utvikle immunforsvaret sitt selv før de blir 2-3 år gamle, inntil da er det meningen fra naturens side at de skal få hjelp av mammaen til dette via morsmelken. Stort smittepress før 2-3 års alder fører ikke til et bedre immunforsvar, kun gjentatte infeksjoner. I og med at de fleste slutter med ammingen samtidig med barnehagestart hvor barna plutselig utsettes for et stort smittepress, blir barna mye syke da. For å unngå så mye sykdom er det nok lurt å fortsette ammingen ihvertfall første barnehage år dersom de starter når de er 1 år eller yngre.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Nå kunne ikke jeg brutt meg mindre da. . men jeg liker linker som vi kan lese det selv jeg;) der det står om slikt. Neste alle barn blir syke med en gang i beg når de beg i barnehage, venninna mi jobber i bhg, oh hun var så mye syk, ble jo smittet av alt mulig, siden hun ikke var vandt med disse bakt. men ja! mange er hysteriske her inne!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå