mamazon <3<3<3 Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Suttebehovet sitt fikk hun visst dekket ved puppen, så tommel eller andre fingre har heller ikke vært noe alternativ. Visst har jeg til tider ønsket at det gikk an å plugge i henne en smokk for å få roet henne ned, men nå som hun er 8 måneder og vi driver med nattavvenning går det faktisk helt fint uten - og vi slipper å tenke på smokkavvenning eller bekymre oss for tannstilling osv.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Vell, han bruker ikke smokk men bruker tommelen... Syns igrunn det hadde vært bedre om han brukte smokken! Smokkene kan man fjerne ved avvenning, man kan ikke kutte av tommelen:-P
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Ingen av mine bruker/brukte smokk i utgangspunktet.....men jeg var så dum å stappe en smokk (mer på tøys egentlig) i munnen på lillegutten da han var 9 mnd og satt i vognen midtvinters. han så ut som han kjedet seg med armene rett ut i bobledressen sin (hadde ikke voksipose dengangen). Han hadde jo ikke tatt den før, så jeg regnet ikke med at han skulle suge på den da heller..... men det gjorde han gitt. han sluttet med smukken på 2 årsdagen sin da heldigvis....... Nå har jeg ikke villet begynne med smukk til snuppa her, og er veldig glad for at hun ikke tar verken sutt eller tommel ;-))
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Gjør som du synes er rett til ditt barn, men jeg hadde aldri kommet gjennom de første 4 ukene hjemme med sønnen min uten smokk. De første dagene suttet han på puppen, ikke sugde som for å få mat- men smattet slik at jeg ble sår. Så takk og pris for smukken- den liker han. Roer han når han skriker uten grunn og det er deilig!! Ellers måtte jo jeg puppet han nesten altid
Bergene Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Jupp! Vi prøvde og prøvde med smokk, men hun ville ikke ha. Nå er jeg bare glad =). Etter 3 mnd var jo det værste suttebehovet over uansett. Nå er hun 10 mnd og bruker hverken smokk eller tommel. Selvflgelig hadde det vært greit i bilen når hun er lei, men det får heller bare være, jeg får helle runderholde litt.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Skriver under på 18.20! Hadde ikke greid det uten. Ustanselig sutring og febrilsk søking når sutten ikke er på plass. Ligger nok ved puppen som det er!
mamazon <3<3<3 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Det har aldri vært noe prinsipp å ikke bruke smokk altså, men hun ville rett og slett ikke ha den, prøvde litt innimellom hele tiden, men det eneste den har dugd til er å tygge på og leke med. Joda, puppet konstant de første ukene og hadde en ganske urolig unge med magevondt og sovevansker, så akkurat da hadde smokken vært til stor hjelp, men nå er jeg bare glad til. Kanskje en liten trøst til de som sliter så fælt med å få ungen til å ta smokken
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Nei, egentlig så er jeg glad hun tar smokk. Det skal vistnok være forebyggende for krybbedød. Jeg brukte selv tommel, og vil ikke mine barn skal bruke den. Jeg suttet på tommelen til jeg var i barneskolealder. Moren min prøvde alt (løksmak, votter etc), men ingenting hjalp. Syns det er greit med smokk for å roe ned også. Kan ikke huske jeg slet med avvenning til storegutten. De fikk Kaptein Sabeltann, når tiden var moden. For all del har ikke noe i mot at andre velger å ikke bruke smokk:) Det går sikkert vel så bra uten. Vær må finne sin metode:)
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Lillemor er ikke så glad i smokken sin, har heller aldri vært det egentlig. Har brukt den jevnt, men i korte perioder ved legging og soving, men etter at hun gikk over til flaska har det debba mer og mer. Nå bruker hun den bare en sjelden gang, og da spytter hun den ut etter kort tid.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Nei, jeg er faktisk glad han finner trøst og kos i smokken. Er på barselgruppe med 2 stk som nekter smokk og når de først setter i gang å hyle så er det altså kun en ting som hjelper..nemlig mammas pupp og når de nærmer seg året så synes jeg det er litt håpløst. Og har ikke moren sjanse til å slenge den ut så hyles det til hun kan, altså hyler gjennom butikken, på veien hjem, mens mamma gjør seg klar til å gå ut osv osv.
2småihus!:) Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Både og! Snuppa vår på 8,5 mnd har aldri vært særlig glad i smokk, men vi har prøvd og prøvd hele tiden. I begynnelsen klarte hun ikke holde den på plass, selv om suttebehovet var veldig stort! Etter hvert tok hun den akkurat når hun skulle sove eller satt i bilstolen, men plutselig ville hun ikke ha den da heller. Så for noen uker bestemte vi oss rett og slett for å kutte den helt, og nå bruker hun den bare til å leke med og bite på! Er jo egentlig bra, men av og til hadde det vært greit om hun tok smokken for å roe seg litt...men,men...er jo greit å slippe avvenning senere da!
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 For oss var det heller ikke noe prinsipp at hun ikke skulle få smokk, men hun ville ikke ha. Ble rett og slett sur når vi prøvde å gi henne smokk så det droppet vi ganske fort. Hun er 4,5 mnd nå og har ennå ikke kjent behov for smokk. Hun har kosekluter som hun koser seg grådig med. Vi er ganske glad for å å slippe avvenning etter hvert. Har nieser og nevøer som bruker smokk til de er 4-5 år. Det ser ikke bra ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå