Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Jeg HATER å gå på vekta når jeg er på kontroll hos jordmor. Før jeg ble gravid veide jeg ca 74 kg. Nå veier jeg jommen 93 og har igjen 12 uker av graviditeten!! Nå skal det sies at jeg går gravid med to bebiser da, men det er jo den selvtilittsprøven hver gang jeg er hos jordmoren. KAN jeg ikke slippe å gå på vekta?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 ja du slipper det! jeg sier bare hvor mange kilo jeg har lakt på meg siden sist og da er det greit, jordmor sa til meg at ingen kunne tvinges til å gå på vekta...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Det har ikke jm gitt meg som et alternativ engang Men da prøver jeg det neste gang - vil helst ikke gå på vekta der igjen, ever..
bomsa Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Hvorfor er du flau for det? det er jo jordmora for svarte.... du har 2 unger og en hel del vann i kroppen, du burde være glad for at du og de legger på dere....tenk hvis de ikke gjorde det? ? ?blir så eitranes førrbanna på all det hysteriet over at man faktisk går opp når man er gravid...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 HI her. jeg er fakltisk flau, fordi JM selv sa at "du bør passe på hva du spiser og kanskje gå litt mer" første gang jeg var der. siden da har jeg hatt angsten for å gå på! hun er veldig kvass i blikket og veldig flink til å påpeke vektøkningen min! man SKAL jo legge på seg, og jeg har jo gjort det. men tydeligvis "FOR" mye i hennes øyne!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Jeg veide også 74 før jeg ble gravid!!! Men så er jeg liten også da:( Er nå i uke 33+2 og er 98 kg!!!!! Er go og rund, like før jeg triller.. huff.. ska bli slit å få all vekta av igjen:( menmen.. jeg driter i det med vekta, går no oppå dritten.. Folk får tenke hva de vil.. det har jo litt med hvordan vekta er iforhold til SF målet o.l. Nå i det siste har JM skrevet på skjemaet at det er litt vann i kroppen.. Men du får no høre med henne.. =) Lykke til videre!!!!=)
bomsa Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Blir så frustrert over at slike jordmødre finnes....Skjønner ikke de at det de sier betyr så utrolig mye for oss vordende mødre? Jordmødre er nesten guder de...det de sier er lov!!! ferdig med det....kanskje det er på tide å revurdere den gudedyrkingen av jordmødre og leger? Jeg kommer iallefall til å ha piggene ute når jeg skal på kontroll... Gruer meg egentlig skikkelig til kontroll pga overvekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå