Gå til innhold

Noen som har greie på lånekassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt om fødselsstipend, og i dag var den ferdig behandlet.

Det sto

Lånekassen mottok din søknad for undervisningsåret 07/08 17. februar 2008.

Søknaden er ferdigbehandlet.

Utbetalingspapiret er sendt eller vil bli sendt lærestedet i løpet av en til to uker.

På denne søknaden er du for våren innvilget kr 28 015 i støtte.

Vi gjør oppmerksom på at deler av tildelingen vil bli overført månedsvis til konto. Se utbetalingsspesifikasjon vedlagt utbetalingspapiret.

Støttebeløpet fordeler seg slik: Stipend kr 0 og lån kr 28 015.

Hva vil dette si egentlig?

Jeg må søke på nytt til høsten for å få mer fødselsstipend?

Eller er dette alt jeg får?

Siden det er 28 000 for våren, så blir det litt over 4500 i mnd hvis man deler på 6mnd, men man får vel kanskje ikk penger alle månedene i året?

Håper noen gidder å svare =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...virker som om du har søkt vanlig støtte. Hvis du har det, så kan du søke om fødselsstipend (husk å sende med fødselsattest, lønnslipp, osv). Beløpet skulle stått på stipend og ikke på lån hvis det er fødselsstipend du har fått tildelt. Støttebeløpet fordeler seg fra du får tildelt støtten og til juni. Du får nytt gjeldsbrev hvis du har rett på støtte i sommer/høst..

Skrevet

Jeg sendte med skjema for fødselsstipend, fødselsattest, lønnsslipper og hele pakka.. hm.. jeg får ringe dem i morgen da.

Skrevet

Her må det ha skjedd noe galt. Tror ikke de har forstått at det er fødselsstipend det er snakk om. Og i tillegg har du jo fått svært lite da. Man pleier å få rundt 6000,- i mnd, og et større beløp januar og august. Om man får fødselsstipend, så synes jeg å ha lest at man får også utbetalt om sommeren? Men er ikke helt sikker.

I tillegg kan du jo også få forsørgerstipend, HVIS far tjener under grensa.

Nei tror nok du må ta en telefon til de ja, og få retta opp litt. Heller ta en telefon enn mail, for der bruker de ukesvis på å svare.

:)

Skrevet

De behandler søknadene hver for seg. Du får først behandla søknad om vanlig stipend og lån. (og da må du søke til hvert undervisningsår som vanlig) Senere får du sikkert et brev om at stipendet/lånet er omgjort til fødselsstipend. Du får sikkert og ramlende et brev om at du er tildelt fødselsstipend for sommeren også etterhvert. Lånekassa er ikke akkurat kjent for å være lure eller logiske alltid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...