Bergene Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Bør være 3 -4 mnd, da kan du begynne å bruke den i max 20 min om gangen. Men noen sier også at du kan begynne å bruke den fra fødsel, men da i bare noen få minutter i starten. Om du vil bære lenge allerede fra fødsel av bør du heller skaffe deg et sjal eller en mei tai ;-). Eventuelt en formsydd sele som ergo eller beco med spebarnsinnlegg i.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 På Baby Bjørn sine sider står det at du kan bære fra 3,5 kilo- altså fødselsvekt for de fleste. Men spør du her inne sier nok alle at du ikke bør bruke det i det hele tatt- heller mei tai eller moby wrap eller andre moderne ting!! Prøv litt i starten og gjør som du føler er rett for ditt barn. Det skal jeg gjøre. Man går jo uansett ikke med de i selen i timesvis...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Jeg bruker Basson babybjørn og der måtte babyen være 5 kg før man kunne ta den i bruk. Det står sikkert på embalasjen, dersom du har denne.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Jeg spurte på HS, der sa de at babyen måtte være 3 mnd, da kunne man begynne å bruke den litt og litt.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 HS her sa fra de ble født..sålenge det var god støtte under slik at det ikke blir full belastning på bekkenet til ungen...alt med måte sier jeg ihvertfall..jeg bruker bb min med god samvittighet!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 det står fra 3500 kg og 55 cm tror jeg ... Begynte å bruke når han var 55 cm så han var vel kanskje 1.5 mnd eller noe... men han likte seg ikke i den, var utilpass osv... så vi kjøpte elastisk bæresjal og det har jeg ikke angret på! Han stortrives i det, og selv nå når han er 8500 er det ikke tungt å bære han... Jeg får ikke vont og heller ikke han... Bruker BB ellers også og dne funker fint, men føller den gnager... Alle barn er foskjellige, prøv deg litt fram så finner du ut av hva som passer for dere:)
Frukten og To små Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 som nevnt i et annet innlegg, fra 3,5 kg. bare husk å ha snuppa inn mot deg, å ta på de ekstra festene når de er så små. brukte min da lillegutt var 7 uker, og det var kjempe stas! kjempe fint å ha når man skal ut å fly etc-
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Med tanke på barnets rygg og hofter bør den ikke brukes før 3 mnd og heller ikke da over for lang tid. Dette har jeg hørt av en kiropraktor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå