Gå til innhold

Er det noen som har fullammet lenger enn 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 6 mnd. Har prøvd forsiktig med grøt flere ganger, men hun bare kniper igjen munnen og vil ikke ha. Nå har jeg latt det være med prøvingen litt, er redd hun skal få helt matskrekk, når mor prøver å true i grøt. Tenkte å vente et par uker til, for så å prøve litt forsiktig igjen. Hun legger godt på seg og har rikelig våte bleier, så ville tro hun fikk nok næring med bare pupp og tran. Er det flere som har ventet til 6,5-7 mnd før start med grøt? Har evt noen gode forslag for hvordan få henne til å spise? Ikke så lett når hun tydelig viser at hun ikke vil ha:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 9 mnd og spiser minimalt med fast føde. Tilbyr fast føde til alle måltider, smaker og får i seg litt men blir ikke mett. Fullammer så og si fortsatt, også et par ganger om natten.

Grøt vil han ikke ha, så det er ikke alle som liker grøt.

Har du forsøkt med brød, frukt eller litt middag?

Skrevet

Jenta mi er 6,5 mnd og hun kniper også igjen munnen. Får i henne minimalt, så hun er vel så godt som fullammet fortsatt. Tror denne tilvenningen kommer til å gå VELDIG sakte. Jeg gir henne litt hver dag og prøver meg frem, bare venter på at det skal "løsne" :)

Skrevet

Jeg fullammet til hun var 7,5 mnd. Hun fikk smake på brød, middag og grøt fra hun var 6 mnd, men ville ikke ha... Løsnet plutselig da hun var 7,5 mnd, men hun vil framdeles ikke ha noen av produktene fra Nestlee (bortsett fra fruktbegrene), vi bruker middagsglass og grøt fra Hipp.

Skrevet

Min gutt er 7 mnd og han fullammes fortsatt. Jeg prøver å gi han grøt 1-2 ganger om dagen nå, men det er minimalt han spiser, bare et par skjeer. Jeg stresser ikke så mye med det for han legger godt på seg av morsmelka og blir tydeligvis mett av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...