Gå til innhold

Når blir det mindre "jobb" å ha baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo i grunn en 24 timers jobb å ha baby. En svært koselig jobb i så måte selvfølgelig. Min gutt er 2,5 måned. Når blir det mindre jobb og litt mer kos? Føler han trenger meg konstant. Trenger litt frihet innimellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble det mye bedre rundt 4 mnd-alderen.

Skrevet

Når de begynner å bevege seg rundt og spise mer normal mat synes jeg det letner veldig. Så rundt 7-8 mnd alder en gang, litt ettersom. Jobb vil det jo alltids være, en trassig 3 åring eller en sur 5 åring kan være vel så utfordrende å jobbigt som en baby...

Skrevet

Det er i grunnen en 24/7- "jobb" å ha unger generelt. Min erfaring er at det er fysisk slitsomt i de første årene, men etter hvert så går jobben over til å bære mer preg av tankevirksomhet, bekymring, at en må være konsekvent og ha gode rasjonaler for hvilke valg en tar i forhold til oppdragelse, oppvekstvilkår, verdier og holdninger.

Men mest av alt er det gøy å ha barn, da!

Skrevet

Syns det ble lettere ved ca 5mnd.

Skrevet

Jeg har to barn som ingen av dem er babyer lenger, og synes dere som har babyer skal kooooose dere så mye dere kan. Babytiden er en deilig tid, hvis man bare lar tid være tid og bestemmer seg for å gå helt opp i barnet sitt, og koooose seg med babyen. Tøyse litt og være litt "klovn" er fint... Det er mange slitne, sure alvorlige mødre der ute ...... og jeg mener ikke noe vondt med det når jeg sier at det hjelper om man "løsner grepet" litt. Det er ikke lett, men prøv for babyen sin skyld. Jeg har selv vært ei sliten sur og tverr mor, som fikk dette tipset av ei som jobbet som HS da min første var baby. Jeg var hele tiden redd for at jeg gjorde noe feil og at babyen min skulle mangle noe, og så hadde jeg svangerskapsdepresjon i tillegg. Jeg begynte å tenke annerledes og lillegutt forandret seg nesten tvert da jeg smilte, tøyset og lekte med ham dagen lang. Dette gjorde jeg også med tulla, og det gikk lekende lett med morsrollen. Nå er veslejenta "stoool" jente og jeg savner en liten baby igjen.....

Det er noe som heter:

Når de begynner å gå skulle vi ønske de satt stille, Og når de begynner å snakke, skulle vi ønske de var tause. Når de begynner å få kunnskap, skulle vi ønske de var dumme.......osv....

Skrevet

Etter 1-2 mnd, da det ble mer rutine.

Skrevet

Om en 20-25 år tenker jeg....Når de har jobb, hjem og kanskje egen familie. DA kan vi begynne å kose oss med barnebarn :o)

Litt sliten for tiden. som du skjønner. Mini er 7mnd og har sovet over kun 2 netter..... Storesøster er 4 år og sov over fra 3mndr, men siden da har vi startet dagen før 07:00 nesten uten unntak. Hverdager 05:50, og helgene 06:30-07:00. Skikkelig på etterskudd nå. Men morgensøvnen får vi vel tilbake når barna bli tenåringer,-håper jeg....

Vil vel anbefale å lytte til hun som sa at det er viktig å la ting ligge, og ta seg tid til kos, tull og tøys. Merker det godt på hun på 4 at om vi er blid og glad, så er hun også det, og motsatt. Tror vi påvirker hennes humør mer enn hun vårt iallefall...

Skrevet

Helt ærlig, så synes jeg de er minst jobb som nyfødte/små babyer. De krever på mange måter mer og mer, så hittil har det ikke roet seg. (Eldstemann er litt over 4).

Gjest NydeIig
Skrevet

min erfaring er at det bare øker på. de blir mer og mer våken og skal ha mer og mer stimulans. forstår det sånn at det blir lettere rundt 3 års alderen.

Skrevet

Tipper det blir bedre når de blir myndige og flytter ut av reiret... :-)

Skrevet

Har ikke lest alt her, men når gutten min begynte å krype rundt, sitte i vogn og spise brødskiver syns jeg alt ble myye lettere! ca 7,5mnd var han da. Nå er han 8,5mnd. Men nå kan vi ikke ha mer enn èn dag hjemme om gangen, ellers kjeder han seg og blir sinna! Men det er jo hyggelig med en pådriver for å finne på gøye ting(babysvømming, turer ut å mate endene, besøk, leke på pledd i hagen mm)..

Skrevet

Synes det ble mindre krevende rundt fireårs-alderen jeg! Etter det veldig greit og lettvint med det meste.

Tuller ikke!

Skrevet

Vel, 3 års alderen er rimelig tøff, si rundt 4,5 år så er jeg enig ;-)

Skrevet

Syns de første 3 -4 mnd med kolikk var et eneste slit! Deretter ble det bare bedre og bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...