Nela Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Etter nesten 20 minutter med illskriking ga jeg opp og tok han inn. Etter et minutt slutta skrikinga, og så lå han fint å lekte under babygymen sin. Skjønner ikke hva som er så forferdelig med vogna. Ville ikke ha smokken heller, skulle bare skrike. Blir de etterhvert vant til å bli trilla, eller skal jeg bare gi opp med engang? Ikke noe moro å gå ut på tur når det ender opp med at jeg har mest lyst til å slenge han ut av vogna og fortsette alene.
3tøffetyper Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hvor gammel er han? Min første var sånn. Men han elsket å sitte i vogn etterhvet som han ble såpass stor at han kunne sitte litt opp og følge med litt.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Festlig ikke sant? De første 4 mnd av mini sitt liv kunne jeg ike gå tur omtrent med ham, han hylte og hylte, kunne sove der en bitte liten stund når han var helt nyfødt, men det var det. Ikke likte han seg i diverse sjal eller bæreseler heller når han var så liten. Så da han var 4 mnd skiftet jeg til sportsdel og lot ham halvsitte litt og for en utrolig forskjell. For første gang kunne jeg gå den 5 minutter lange turen bort til butikken uten at han vrælte. Etterhvert gikk det bedre og han kunne liggeder også, og sove, men han er fortsatt ikke noe særlig glad i vognen, er 9 mnd nå. Går tur kan jeg bare glemme, han er lut lei på få minutter... Litt bedre på kjøpesentere og slikt når det er masse mennesker ol å se på. Tror du bare må innse at du, som jeg, har en baby som ikke lker vogn rett og slett. Du kan jo prøve Mei-tai el da, mini elsker å sitte i Mei-Taien sin, så da kan jeg faktisk gå litt ute med ham om været tillater det :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Det er ikke for varmt/kaldt til ham i vogna da? Kjedelig til ham? - Kjøp en uro eller noe slikt han kan leke med som henger ned fra kalesjen kanskje?
Nela Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2008 Nå er han 3 måneder. Har ikke vært så mye trilling siden han bare oppfører seg sånn, men tenkte å legge han i hardtrening på å ligge i vogn. Etter dagens tur fikk jeg bare lyst til å glemme hele prosjektet...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Hvor gammel er han? Min hadde vognskrekk til hun var 3,5 måned, fram til det var det helt uaktuelt å trille. Hun måtte sove da jeg la henne i vogna, ellers illskrek hun, og hun våknet alltid etter 30 minutter, så hvis jeg var langt hjemmefra da ble det nærmest å løpe hjemover, hatet å høre henne gråte så fælt... For oss ble bæresjal løsningen den første tiden. Så prøvde jeg en dag med en pute under ryggen hennes så hun kunne se litt ut, og da var det greit, roet seg og sovnet ganske fort. Fortsatt blir hun ofte sinna når jeg legger henne ned, men roer seg med en gang vi kommer ut og i bevegelse. Er ganske kjipt når det står på ja, men som sagt, verdt å prøve med sjal.
Nela Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Får vel prøve å bære han, ellers kommer jeg meg jo ikke noen vei. Begynner å bli lei av å sitte hjemme nå. Ikke liker han å kjøre bil heller, så det er hyling der og. Klarer ikke å høre på den der hylinga lenger, føler jo at jeg mishandler stakkarn!
yret Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Akkurat sånn var vår jente også. De få gangene jeg våget meg ut med henne alene, hang hun mer over skulderen min enn lå i vogna. Fryktelig slitsomt. Kunne ikke en gang gå på butikken. Etterhvert begynte jeg å la henne sove i vognbaggen inne på stua hver gang hun skulle sove, og det tror jeg faktisk hjalp litt. Sakte men sikkert ble det i alle fall bedre. Vi puttet også i gasskluter og kosedyr for å gjøre det trangt og trygt. I tillegg brukte vi bæresjal da vi skulle på butikken o.l. Lykke til! Håper det blir bedre.
3tøffetyper Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Akkurat samme som min,-likte heller ikke å sitte i bil. Det blir bedre: ) Om en mnd kan du jo bygge littegrann opp slik at han ligger med hodet/overkroppen litt forhøyet (ikke sitter)-dra kalesjen litt ned slik at han får se litt mer. Det var det jeg måtte gjøre ihvertfall.
Moi 32 Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Prøv å ha kalesjen nede. Kan være den som skremmer ham! Og så kan du gå ved siden av vogna og holde han i hånda! Eller bæresjal(sele i stedet...
Bergene Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Akkuratt som vår jente dette, hun hatet vognen lenge. Helt fra hun var nyfødt bare hylte hun i den, vi kunne jo ikke bare la henne hyle slik så vi endte opp med å bære henne i armene. Så begynte vi med bæretøy og sluttet fort helt å bruke vognen, så mye bedre å bære! Vi trivdes alle veldig med det! Mye mer behagelig enn å dytte på den tunge vognen og vi kunne gå så lenge og langt vi bare ville uten hyling =). Når hun var rundt 8-9 mnd begynte vi med vogn igjen, da syns hun det var helt greit med vogn og vi syns det var greit å trille litt også. Så nå bruker vi hovedsakelig vogn ute på tur og bæretøy på shopping eller i skogen. Bæretøy er fresten super praktisk i butikker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå