Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 2 år 7 mnd.Han er min eneste barn. De siste ukene har han tatt av seg pysjen og bleien om natten og tisser- og eller bæsjet i sengen. (Takk og lov for tisselaken). Jeg og samboeren min har "vridd" hodene våre for å finne ut en metode for å få han til å slutte med det. I en samtale med min mor sa hun prøv dotrening. Venn han til å bli tørr. Han er kanskje lei av bleia. Tror jaggu hun fikk rett. Etter vi begynte å sette han på do med doring har han ikke tatt av seg pysjen og bleie.

Men det kommer ingenting i do. Det virker som han er mer opptatt av å leke med toalettpapiret, "turne" på doen og trekke i snoren enn å prøve og tisse.

Hvordan skal jeg få han til å sitte litt mer i ro?

Hvor lenge skal jeg la han sitte?

Er det noen som har noe tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min synst bæsj og tiss er så ekkelt. Så nå har noe av det begynt å komme i do. Vi har i lange tider ventet på at noe skal komme, for det blir mye tull på den ringen.

Her gikk det seg til når jeg en dag hadde gitt han mye saft - og jeg klarte å beregne tiden på tissestrålen med et dobesøk. Tenkte at etter all den drikken så måtte det komme noen dråper. Gutten ble fasinert. Det hjelper også at pappa viser hvordan store gutter gjør det på do.

Er jo greit at dem vet hva som skal skje på ringen.

Skrevet

Han sitter å tisser i barnehagen. og han er ofte inne på do og ser på både meg og stefaren sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...