nettigull og Lenora lille.. Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Hvor lenge kan min baby som er 6 uker sitte i bilstolen? Mamma har så lyst at vi skal kom på besøk ,men jeg er litt usikker på reisa siden den er på nesten 20mil en vei. Håper noen her inne kan svare meg
alvis Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jeg fikk beskjed av helsesøsteren at babyen gir beskjed selv når de ikke vil sitte mer. Hun sa at hvis du har en baby i bilstol i to-tre timer en gang iblandt er det ikke farlig i det hele tatt. Jeg sysn du skal reise og så tar du en pause eller to på veien så hun får strekke seg ut.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Vi skal å på biltur nå, og har hørt litt rundt. Min gutt er 3 mnd (Når han var 6 uker sa de han kunen sitte i ca 05-1 time av gangen )og de er vist greit att han sitter i 1 time til en og 1,5 time om gangen, nå er han veldig sterk i kroppen og det var vist en grunn til att han kunne sitte lenge,. Så det blir en lang tur på oss med mange pauser:) Så det er vel bare å reise med goood tolmodighet og mange pauser:)
Ludoline Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Det går sikkert bra. Ta noen pauser og løft babyen ut av stolen slik at den får 'strukket' på seg. Ellers kan jeg jo nevne at amerikanere faktisk bruker bilsetene bestanding. De har spesialtilpassede sportsvogner hvor bilsetet kan settes oppi, de setter bilsetet opp i spesialtilpassede vippestoler når de er på restaurant, osv... Så her tenker de IKKE på at ryggraden er svak og at 20 minutter bør være maks sittetid. Selv bruker vi god norsk barnevogn her nede (har fått sååå mye oppmerksomhet med den vogna, he, he..), men når amerikanske barn så og si vokser opp i disse setene så går det sikkert bra med et par timer for en norsk baby en sjelden gang
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 På en siden hos trygg traffikk, leste jeg i sommer at babyen kan sitte opptil 2 timer i stolen om gangen, og det er rett at babyen sier ifra selv når h'n er sliten. Foreldrene mine bor 30 mil unna og jeg har kjørt mye til og fra dem med guttene mine fra de var 6 uker begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå