Gå til innhold

Tilløp til dramatikk...

Solemio + 2 i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt er vel nå, men jamen fikk jeg meg en støkk forrige uke.

Er 28 + 2 på vei med tvillinger, og svangerskapet så langt har vært noks ukomplisert. En ettermiddag i forrige uke begynte jeg plutselig å blø, nok til at det rant ned på gulvet da jeg reiste meg fra senga. Jeg ble fryktelig redd og ringte sykehuset, som sporenstreks sendte ambulanse. Hadde ikke smerter, og blødningen roet seg raskt, men kjente ingen spark på veien, så lettelsen var STOR da det viste seg at begge babyene sprellet som vanlig da vi ankom fødeavdelingen.

Hadde noen uker før fått vite at begge morkakene lå ganske langt nede, så antok at blødningen hadde noe med det å gjøre, og det stemte. Det vil si, en liten del av en av morkakene ligger foran åpningen og er dermed utsatt for økt blødningsfare.

Jeg ble værende på sykehuset i tre døgn, men alt roet seg etterhvert, så jeg fikk reise hjem igjen, heldigvis.Må ta det ekstra rolig, særlig i begynnelsen, og selvsagt ringe igjen hvis det skulle skje noe mer.

Nå har jeg vært på ny kontroll, og alt ser fint ut, babyene veier rundt 1,2 kilo og ser vitale og fine ut - gjett om jeg er glad for det!

Vi slapp med skrekken, med andre ord. Er det noen andre med foranliggende morkaker som har opplevd noe lignende? Er veldig spent om det kommer til å skje igjen, eller om det blir med den ene runden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morkakene her ligg på bakre vegg så har ingen erfaringer å komme med, men ville berre sei at det var veldig godt at det gikk bra!!! Får håpe det var denne eine gangen, og at resten av svangerskapet forløper uten dramatikk :)

Nyt påsken :)

Skrevet

Vil også bare få sagt at det var godt å høre at alt gikk bra- og at bebisene har det fint inni magen din. Pass på deg selv og hvil masse, så får vi håpe at det ikke blir noe mer dramatikk fremover :)

God påske!

Skrevet

Godt at alt var bra med tvillingene.

God påske:)

Skrevet

Jeg har hatt 2 slike blødninger i uke 10 og 12, og det var pga at morkaken til den ene låg over livmorhalsen, så nå bare håper jeg at den flytter seg oppover for jeg fikk beskjed om at de uansett måtte tas med KS om den ikke flyttet seg, fikk du beskjed om dette?

Godt at alt gikk bra, skjønner godt skrekken din fordi jeg var utrolig redd, da det bare fosset ut av meg de to gangene.

Jeg er nå i uke 19 og bare venter på å komme i uke 28 da jeg evt at de kan overleve uansett:)

Mye bekymmringer i dette svangerskapet, men det går da heldigvis veldig bra.

Lykke til og god påske:)

Skrevet

det må ha vært en helt forferdelig opplevelse. hadde vært vettskremt selv.

jeg har morkakene under ribbeina og nedover bak ryggen,kjempebra plassering av den sa legen.

har hørt at morkake langt nede er utsatt for blødningsfare.

Får håpe at du slapp unna med bare denne gangen, og at alt er "smooth sailing" resten av svangerskapet:)

og at barna trives godt og koser seg i magen:)

Ta det med ro, og nyt påsken, håper du blir litt bortskjem og tatt godt vare på:)

klemklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...