Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 3,5 står opp mellom 0430 og 0500. Da er han klar for en ny dag. Er det noen som har noen tips/knep for å få han til å sove lenger? Han legger seg mellom 19-20. Han liker å se på TV, kan det være en årsak?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Sover han om dagen? I så fall kan det være på tide å kutte ut dagsovinga. Hvis ikke, hva med å prøve å holde ham oppe litt lenger om kvelden? Det vil ikke gi resultater i løpet av en kveld, men på sikt kan dere kanskje få snudd sovemønsteret hans. Eller søk hjelp på helsestasjonen.

Klokka 0500 er det jo fremdeles natt... Min dypeste medfølelese!

Skrevet

vi har hatt samme problem her for en stund siden,med vår gutt på nå 3,5 år. Viste seg at han rett og slett hadde for mye han gledet seg til å gjøre på "morgenen". Men etter å hver kveld ha fjernet cd-spiller, satt de mest populære lekene utenfor rekkevidde, fjernet leker fra sengen, og gjordt det umulig for luringen å få på lysene her hjemme har det rettet seg opp! Til å begynne med prøvde han seg,selvfølgelig, på å stå opp uansett. Men det gadd han ikke lenge når han ble sittende opp alene, i mørket, uten leker!

Skrevet

Takk for gode råd. Han synes det er gøy å sitte å se på DVD når han står opp, så nå skal jeg ikke slå på TV´n

Skrevet

Han sover ikke når han er i barnehagen lenger, men når han er hjemme på dagtid legger han seg til å sove på sofae. Skal jobbe mer med å holde han lenger oppe på kvelden (er ikke lett når han omtrent stå å sover, helt utslitt etter barnehagen)

Skrevet

Prøv å legg han 20-20.30 og vær forbredt på at det kanskje kan ta noen uker før han tilpasser seg. Sommertiden begynner om 2 uker og da er 4.30 plutselig 5.30 (............som fortsatt er uanstendig tidlig)

Høres ut som han ikke er noe sovebarn. Mine sover heller ikke så mye og da har jeg valgt å heller ofre litt av kvelden enn å måtte stå opp før 6.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...