Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Når dere blander morsmelk i, hvordan gjør dere dette? Tenker på oppvarming, blander direkte fra pupp, eller? Jeg har problemer med ¨å pumpe meg, kommer bare få dråper av gangen.
Snupi27 Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 når vi brukte grøt med morsmelk i så pumpet jeg meg og satte den i varmebad en liten stund.. ellers ble grøten kald utrolig fort! jenta mi var litt kresen på den grøten så jeg måtte sette grøtbollen i varmebad mens hun spiste. hehe.. tilslutt gikk vi over til mme fordi jeg syns det ble slitsomt å ppumpe hver dag når det nesten ikke kom noe..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Du kan jo kjøpe grøt som bare skal blandes med vann da, hvis det blir for mye styr med å bruke morsmelk. Bruker da bare vann jeg har på kanna (som allerede er kokt i vannkoker tidligere på dagen). Blander ut passe med grøtpulver med en gaffel. Innen jeg har tatt på smekke og vætet en klut for å tørke evt. søl med, og fått på plass vesla i stol, så er grøten så å si passe varm. Som noen andre nevnte her, grøten blir veldig fort avkjølt, så er ikke noe problem med å bruke kokt vann.
velsignet med to Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Jeg pumper meg på formiddagen for å bruke til grøt på ettermiddagen, setter i kjøleskapet og varmer noen sekunder i mikro før jeg blander det med grøtpulver. Grøten blir litt kald da, men det ser ikke ut til å gjøre noe.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 man bør ikke sette mm i mikroen.. da mister den viktige stoffer for barnets immunforsvar..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 mm skal ikke varmes i mickro... men mme kan man gjøre det med:)
velsignet med to Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 mm skal ikke bli FOR varm i mikro, etter som jeg har hørt og forstått. Så lenge den ikke blir for varm, mister den ikke noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå