Frøken Svingtrapp Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Hei Jeg hadde en MA for 9 uker siden og nå er jeg gravid i 6. uke. Greia er bare den, at ved forrige graviditet var jeg veldig tidlig til legen (3.uke) og på tidlig UL fordi jeg var så spent. Egentlig synes jeg det er bare stressende å tenke på å skulle til legen (som ikke gjorde noe annet enn å spørre meg om mens etc) og deretter UL.Jeg har derfor ikke lyst til å melde meg til legen før jeg er tre mnd på vei med mindre det skjer noe galt i mellomtida. Likevel er jeg veldig usikker på om dette er lurt av meg... Jeg har bare lyst til å slippe alt stresset og holde nervene i sjakk slik at jeg ikke blir så nervøs for å miste igjen. Sist mistet jeg i 16. uke, så jeg har også planer om å skjule dette fra familie og venner til jeg har passert 4 mnd. Vil gjerne ha innspill på dette
Hjnovember Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Hei.Har tenkt akkurat der samme som deg.Bare at jeg har hatt 3 Sp tidligere og alle rundt uke 6,så denne gangen er jeg bare lykkelig vist jeg kommer meg over disse ukene. Men lurte også på hva er vitsen å gå til legen også går det allikavell galt.Men har fått meg time på tirsdag 25.mars for å sjekke,for nervøs er jeg uansett. Men prøver å tenke positivt og håper og tror at det går bra denne gangen. Så lykke til uansett hva du måtte velge.Å jeg har fortalt det til venner og familie i ettertid fordi jeg fikk så mange reaksjoner etter Sp,så forteller det vel til familie rundt 2 mnd tenker jeg.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Forstår deg VELDIG godt! Følte akkurat som deg! Jeg har hatt en MA som skjedde i uke 8 eller 9, og da jeg ble gravid igjen orket jeg ikke tanken på å ringe lege og jordmor tidlig. Jeg bestilte ikke time til lege før jeg var i uke 8, og fikk da time uke 11. I motsetning til deg valgte jeg og mannen å fortelle familien om svangerskapet TIDLIGERE denne gangen, for vi syntes det var godt å ha litt støtte. (Fortalte det til foreldre etter ca 9 uker) Men om du vil stresse mer og bekymre deg mer om flere vet om det, ville jeg absolutt ventet, slik du har tenkt å gjøre:) Jeg har valgt å ha en tidlig UL denne gangen (Uke 14), bare for å sjekke om alt står bra til, men igjen så må du selv vurdere hva som vil berolige deg mest:) Jeg forstår og at siden din MA var i uke 16, så vil du vel være bekymret til denne tiden er over. Jeg merket selv at jeg var spesielt nervøs mellom uke 7 og 10, siden det var denne tiden MA hadde vært i, men er mer rolig nå. Det er vanskelig å gi konkrete råd, men jeg vil støtte deg i at du bør prøve å stresse minst mulig og forsøke å ikke gå rundt å være redd hele tiden (Enklere sagt enn gjort...) For meg hjalp det å ha andre ting å tenke på: Venner, jobb osv Uansett, lykke til med svangerskapet! Får håpe du tar en beslutning som blir bra for nettopp deg:)
Frøken Svingtrapp Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2008 Takk for flotte innspill Jeg har tenkt mye på dette men har ikke kunnet diskutere det med noen andre enn samboeren min, siden jeg ikke vil fortelle det til verden ennå. Jeg tenker at jeg vil kontakte lege i uke 12 og ta det derfra. Nå er jeg bare i uke 8, så det er god tid å tenke på. Føler meg egentlig relativt trygg så lenge jeg har symptomer. De er ikke så sterke men er veldig frossen, svimmel og kresen på mat. Samme som sist. Forrige gang forsvant symptomene uka før aborten ble oppdaget, og jeg reagerte veldig på det da. Så lenge jeg ikke føler det samme, tar jeg det med ro Dette er virkelig et flott forum og det er fint at man kan få innspill også på små grublerier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå