Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Jenta er 8 mnd og vi har nå sluttet med nattamming. I løpet av bare noen dager raste da melkeproduksjonen min, pumper nå bare ca halvparten av det jeg gjorde før. Prøver å pumpe ofte, men ser ikke ut til at det hjelper, nattamming/pumping hadde tydeligvis så mye å si. Hun vil ha pupp på dagen, men jeg føler at jeg ikke har nok til henne, hun kaver mer enn hun gjorde før. I natt sto jeg opp for å pumpe, men kan jo ikke holde på med det... Æsj. Føler på meg at dette vil bety slutten for ammingen her i gården. Men det er jo viktig å sove også, vi sover SÅ mye bedre etter at vi sluttet med amming på natt, hun våkner mye sjeldnere. Vanskelige greier.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Vet jo ikke hva du føler om dette, men jeg har også (nesten) sluttet nattammingen, og ammer bare noen få ganger på dagen, da ikke særlig lenge av gangen fordi snuppa ikke har ro til å ligge lenge ved puppen lenger. Tror det er ganske mye melk fortsatt, men det blir mindre og mindre spreng, det kjenner jeg jo. Hun er like gammel som din, og jeg fullammet i 6 måneder ++ siden hun absolutt ikke ville ha noe annen mat før det. Om vel 4 uker skal jeg tilbake i jobb, og da blir det jo enda mindre amming. I det siste har også pappaen hennes gitt henne mme på flaske i forbindelse med legging (jeg har ikke pumpet noe særlig) istedet for kveldspupp. Det jeg tenker om saken er at hun har fått en best mulig start på livet, er frisk og fin og vokser bra, og nå når jeg skal jobbe er det like greit at vi trapper kraftig ned uansett. Jeg tror det i mange tilfeller er oss mødre som savner kosen mest... Men jeg må innrømme at jeg også synes det er veldig deilig at det ikke lenger bare er jeg som kan gi henne det hun trenger - første kvelden jeg gikk ut og lot pappaen legge henne var en god opplevelse.! Jeg kommer ihvertfall ikke til å styre med pumping, frysing, tining osv for at hun skal få x antall mm-måltider om dagen, jeg gir henne det jeg har av melk når hun vil ha det, og resten av tiden er hun superhappy med litt mme og annen mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå