Gå til innhold

Hvilken sove rutiner har dere på deres bebier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mion sønn er 3 mnd gammel, og jeg tenkte att det beg å bli på tiden med noen sove rutiner?

Er det tidlig å ha faste tider å sove på?

Han har faset spisetider nå, så da tenkte jeg att kansje jeg skulle å konsekvent legge han etter formidagsmaten.

Nå har han lioksom sovnet der han følte for det, vist dere skjønner:)

Hav gjør /gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ojojoj MYE skrivefeil her ja;)

Skrevet

Her sånn ca er dagen vår. Lillemor krever enormt med søvn som du ser da! Men til gjengjeld er hu smør-blid når hun er våken :-)

07:00 - morgenstell

08:00 - dupp i 3,5 timer

11:30 - mat, kos og lek

12:30 - dupp i 3 timer

15:30 - mat, kos og lek

17:00 - dupp ca 30 min

17:30 - mat, kos og lek

19:15 - bad og kveldsstell

20:00 - kveldspupp i senga

20:30 - Natta!

Skrevet

glemte å skrive at hun er 4 mnd.

Skrevet

Omtrent slik ser vår dag ut, og det begynte vi med da han var ca 3 mndr ;-) Snart 5 mndr nå.

Står opp kl 07. Våken 90 minutter, sover så 1 - 3 timer. Deretter våken i nye 90 minutter, sover 1-2 timer. Og sånn går dagen. Aldri våken lenger enn 90 minutter. Legger han kl 19.00 - 19.30, og sover i ett strekk til kl 07.

Skrevet

Vi har ikke noen skikkelige rutiner enda nå når junior er 6,5 mnd. Men tror bare det er et gode om man klarer det. Merker at det er litt lettere å styre inn etter klokkeslett nå som han får annen mat i tillegg til puppen.

Junior har aldri hatt lyst til å sove, han kan jo gå glipp av noe :) Men har lært at det er best å få han til å sovne når han viser første tegn til trøtthet, da er han mye mer fornøyd og vi klarer å skvise inn tre smålurer i løpet av dagen. Er ikke så streng på anbefalingen om å ikke sove etter 16.00. Er han trøtt så må han få sove, hvis ikke blir han overtrøtt og umulig når han skal legges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...