Gå til innhold

5 mnd gammel gutt med flaske-nekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig liten prins som er 5 måneder gammel. Jeg har full-ammet ham hele tiden, og har begynnt å gi ham grøt før han legger seg om kvelden. Men den lille pjokken vil ikke drikke av flaske. Jeg vil ikke slutte helt å amme, det er ikke det som er problemet. Men det hadde vært fantastisk å få litt "fri" inni mellom. Slik det er nå så kan jeg ikke være borte fra ham mer enn 3 timer. Om to uker er vi invitert i bursdags fest, og jeg har ordnet barnevakt og alt. Men det blir ikke noe av hvis jeg ikke får ham til å ta flaske. Jeg prøver hver kveld å venne ham til å få flaske med MME til grøten, men han ligger bare å gnager og leker med tuppen. Jeg ser han liker det som er oppi, men han nekter å suge. Bare svelger unna det som renner ut. Er det noen som har gode råd til hvordan jeg kan få gitt ham flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har AKKURAT samme problemet med jenta mi på 4 mnd. Hun nekter å ta flaske. Har prøvd forskjellige flasker/ smokker, prøvd å lurt flaska inni munnen hennes rett etter pupp og vanlig smokk, prøvd å gi litt sukkervann fra flaske, men neida... Ganske håpløst ja, siden man aldri kan være lenger borte enn noen timer. Men i dag skal jeg prøve med en sånn "tut-kopp"/ sutte-kopp eller hva det nå heter!!! Kanskje det kan være noe for gutten din også? Har ikke noen flere tips, men det er det sikkert andre som har :)

Skrevet

Samme problem her, har ingen råd å gi deg. Vi måtte begynne direkte med tutekopp når han var 7 mnd. Frem til da var det pupp, pupp og atter pupp. Og utallige mislykka forsøk med flaske selvfølgelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...