Gå til innhold

Endelig har jeg fått den lille til å spise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt store problemer med å få ungen til å spise de siste ukene. han har fått mme siden han ble født, men fra han ble ca fem mnd har mat vært trøbbel.

Grøt og middag ble introdusert fra ca fire mnd, noe grøt spiste han, men drakk mindre og mindre melk.

De siste ukene har han bare drukkt melk om natten, og så vidt spist litt frukt og grøt resten av døgnet.

Helt til jeg begynte å gi annen hver skje med grøt og noe annet han liker, svisker eller fruktmos. Nå spiser han plutselig en tallerken grøt pluss et halvt glass svisker.

Om han bare får svisker eller grøt virker det som han blir lei smaken og ikke orker spise mer. Men når jeg varierer mellom to smak synes det som maten smaker ham mye bedre, han smiler, gaper og spiser.

Ville bare dele dette med dere, har sett mange har skrevet inn og slitt med samme problemet som meg. Kanskje dette vil hjelpe din lille til å spise også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he-he; dette virker kanskje bare midlertidig;) Min baby lot seg lure slik noen dager, men så var det slutt. Knep igjen munnen og snudde hodet bort selv når det kom nam-nam på skjeen..

Skrevet

jo, må innrømme at jeg har tenkt den tanken, men gleder meg så lenge det varer :-)

Skrevet

Det går sikkert bra!

Tror jeg har en "megasær" unge. Har aldri krevd mat, ble sint på puppen og begynte med ammestreik allerede etter 8 uker. Flaske- fysj- hva er det for noe herk?? Nei, tvangsforing med melk fra sprøyte er eneste akseptable her i gården. Fast føde fysj - det spyr vi opp igjen! Lettflytende føde- javel - om det smaker fruktig, søtt og godt (spiser av og til litt grøt med sukkerdryss og fløteskvett).

Men pjokken er interessert i å smake "vår" mat. Dessverre kommer det veldig raskt ut igjen i form av brekninger og oppkast.

Har hatt to andre babyer uten spiseproblemer. Regner altså bare denne tredje som et litt vanskelig særtilfelle. Legen påstår at barn kan leve opptil 1 år bare på (mors)melk - så da så!

Nå nyter vi påsken - ha noen flotte fridager;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...