Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Gutten min på 4 mnd har begynt å få grøt om kvelden fordi han krevde så mye mat. Han får maisgøt blandet med mm. Men er usikker på om jeg gjør det riktig, så har et par spørsmål: Hvor lang tid bør det normalt gå fra første smaksprøve til en har økt helt til full porsjon? Leser at mange blander malt eller sviskepuré i grøtn. Er dette noe man må gjøre? (Evt. hvorfor?) Hvor lenge før leggetid bør jeg gi grøten? Han får faske med mm etter grøtmåltidet, og ammes like før sengetid. Før sov ha så å si hele natten (mat i 7 - 8 tiden, stod opp rundt 9). Begynte våkne oftere da han fikk behov for mer mat. Nå etter at vi begynte med grøt våkner han i 3-tiden, får mm, sover 30 - 60 min, vil ha mat igjen, sover til 6 - 7 og vi må stå opp. Har dette noe med grøten å gjøre? (Han har ikke vondt i magen, legger seg foresten i 20-tiden). Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare.
lille me og mine Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 jeg begynte også med maisgrøt ved 4måneders alder fa jenta begynte å våkne på natt igjen for mat. Jeg begynte med smaksporsjon og økte med ei halv spiseskei hver tredje dag til full porsjon... vet ikke om dette er "rett" med funket bra for oss Jeg gir grøten når vi spiser middag i fem tiden, bader kl seks og ammer igjen kl 1830. Jeg blander ikke inn malt eller noe i grøten, men har av og til gitt sviskemos som dessert for å evt hjelpe på treg mage. Men har aldri hatt noe problem med det. Det er helt normalt å få sjeldnere avføring når man begynner med fast føde og annet enn morsmelk Du kan gjerne gi litt kokt vann i flaske til grøtmåltidet, da de blir veldig tørst også underveis i måltidet At han våkner så ofte på "morningen" har vel med at han er ganske utkvilt og ikke er så veldig trøtt, samt sulten... jenta mi våkner kl 0530, noe jeg forstår da hun legger seg 1830 på kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå