Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Jenta mi vil bare ha melk (nan) drikker d til alle måltider.. får et halvt middagsglass utenom... hva skal jeg gjøre? hun vil jo ikke ha nåenting annet.. grøt er hun slutten å like..hmmm.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hei, hei! Har samme problem med min 9 mnd gamle sønn. Han er kjempelei grøt og vil ikke spise noe med biter i (brekker seg og kaster opp). Det blir derfor hovedsakelig melk, samt noe yoghurt og fruktpure i løpet av en dag. Jeg pumper ca 1/2 liter morsmelk hver dag (han vil ikke ta pupp), og gir han ca 4-5 dl NAN i tillegg. Totalt mellom 9-10 dl melk i døgnet pluss litt vann. Likevel veier han bare 8,5 kg. Han er meget fysisk aktiv. Gleder meg til han en dag vil spise brødskive og mer alminnelig mat! God påske - vi må bare være tålmodige;o)
Duracellgirl*prøver* Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 prøv å variere litt... ellers blir de grøt og matleie.. prøv litt ulike grøt typer, gi litt forskjellig frukt.. la de smake litt nye smaker og konsistenser... og plutselig så vil de ha tilbake grøt og middagen sin igjen, for da er det "nytt" for dem igjen.
mamazon <3<3<3 Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Har du prøvd most banan eller annen fruktmos i grøten? Litt hjemmelaget gulrot/potetmos kanskje? Jenta mi liker ikke noen av glassene vi har prøvd, kanskje hun merker altfor godt at jeg ikke synes de er noe gode heller... Most avokado blandet med most banan er en populær, superenkel og supernæringsrik rett, det går det mye av her i huset. Brødbitene ble plutselig populære med enten sviskemos eller majones på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå