mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 18. mars 2008 #1 Del Skrevet 18. mars 2008 Jobber 100 % som sykepleier på en travel medisinsk avdeling. Sliter enormt med tretthet, er det noen andre som har det slik?? Jeg føler jeg er den eneste. Jeg ble sykmeldt 100% en uke og 50% i to uker, og skal nå prøve å jobbe fullt igjen. Har jobbet tre dager i strekk nå, og er helt utslitt! Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å jobbe fullt igjen...! Har en arbeidsgiver som jeg føler ikke helt forstår hvordan jeg har det. Da jeg kom med sykemld. sa hun at det var jo veldig tidlig i svangerskapet å bli sykemeldt. Prøvde å forklare om trettheten, men det var overhodet ikke noen forståelse å hente. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre videre? De 2 ukene jeg var 50 % sykemld måtte jeg mase på sjefen for å finne ut hvilke vakter jeg skulle komme og ikke. Måtte liksom ta ansvar for alt selv, fungerte kjempedårlig!! Jeg klarer bare ikke å arbeide i fullt tempo hele dagen. Begynner kl 7, og når klokka bikker 12 orker jeg nesten ikke å gjøre noe mer..! Og da skal jeg som oftest være på jobb til kl 15...! Noen andre som også sliter...?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137177264-noen-endre-som-sliter-med-enorm-tretthet-i-2-trimester/
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 24. mars 2008 #2 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg er også veldig mye trøtt. Fordelen med meg er at jeg har vært permittert fra jobben min siden nov (litt før jeg ble gravid), så har ikke jobbet annet enn noe nå og da siden jeg ble gravid. Men i morgen begynner jeg i ny jobb og gruer meg litt. Ikke bare pga formen, men også fordi det er så mye greier med jordmor, lege, oppfølging av sønnen som er ofte hos legen osv.. Alt dette må jeg ordne selv, fordi sambo jobber mye borte i lengre perioder. Flaut å ta seg så mye "fri" i ny jobb også syntes jeg da. Men var jeg deg ville jeg nok bare driti i sjefen og gjøre det som føles best for deg. Å bli behandlet sånn, gjør det ikke mere motiverende å jobbe. Så snakk med legen din du, kanskje du kan få mindre jobbing igjen. Pass på deg selv!!! Det som er vesentlig nå!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137177264-noen-endre-som-sliter-med-enorm-tretthet-i-2-trimester/#findComment-137225920
oisanntrebarnsmorsnart Skrevet 25. mars 2008 #3 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei! Jeg er ca 17 uker på vei og fortsatt veldig mye trøtt. Har vært gravid to ganger før og var mye sliten i andre trimester da også. Første gang var jeg student og gjorde akkurat som jeg ville og andre gang ble jeg en god del sykemeldt. Nå er jeg hjemme med min 8 og en halv mnd gamle jente, men om tre uker skal pappaen være hjemme og jeg skal begynne å jobbe igjen. Vil jobbe fullt så jeg tjener opp til neste permisjon, men gruer meg nettopp fordi jeg er redd for å være trøtt og sliten, særlig når jeg må opp tidlig for å ta buss til jobb og fordi jeg også har en jobb der man ikke kan ta pauser når som helst... Helt enig i at du bør tenke på deg selv! Er dessverre en del arbeidsgivere og andre kolleger som ikke har forståelse for at svangerskap er utrolig forskjellige. Typisk holdning er at "graviditet er ikke en sykdom" og at derfor skal man ikke trenge å være sykemeldt osv, men graviditeten er jo faktisk en enorm jobb som krever masse ekstra energi både fysisk og psykisk og det er forskjellig når vi opplever det mest slitsomt. Så gjør det som er best for deg, og hvis sjefen ikke vil forstå deg så får hun bare leve med sitt avvik i forståelse.... Tenk på deg selv og den dyrebare skatten i magen:-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137177264-noen-endre-som-sliter-med-enorm-tretthet-i-2-trimester/#findComment-137238923
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå