Veronica Mars Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hei alle sammen, jeg har en krevende liten tulle på 4 uker som har et enormt suttebehov.. HS sa at jeg skulle begynne med smokk, men nå har jeg prøvd uttallige merker, og den lille fortsetter å spytte dem ut, rekorden ligger på 4 minutter! Er det noen her som har erfaring med dette? Kommer hun noen gang til å ta smokk? Setter veldig stor pris på alle svar:)
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Begge våre har spyttet smokken ut igjen, ihvertfall når de var så små. Vi har prøvd med jevne mellomrom, og de har tatt den etterhvert begge to. Nå er eldstemman avvendt, mens minstemann koser seg med den hver natt :0)
Veronica Mars Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Tusen takk for svar! Så godt å høre at det finnes håp! Hvilket merke endte dere opp med?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Vi bruker "vanlig" Mam. Er det ikke det de heter? Selges overalt... Tror egentlig bare det handler om at de får inn teknikken, og får til å holde på smokken. Er noe annet enn pupp/flaske...
Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Gutten vår tok ikke smokk før han var 3 mnd, vi prøvde fra første stund med alle merker og hadde nesten gitt opp da han endelig tok den og lot den bli der... nå tar han alle merker jeg har prøvd, men bruker mam sine... Lykke til videre med prøvingen!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Første gang lillebop tok smokk var hun tre måneder, etter det var hun hekta:) I begynnelsen måtte vi gå og dytte den inn forholdsvis ofte allikevel.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Vår var også ca 3 måneder, nå koser han seg kjempe masse med den. Bare dytt den inn og dytt den inn. Bruker mam sine vi også, de er flate og sitter godt rundt munnen. De andre vil han ikke ha:)
amy_de Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 På alliance apotek har de smokker i naturgummi-latex. De er små og mer populære enn andre smukker her i huset. Vi tar en gulpeklut gjennom ringen på smokken så hun koser kluten mot nesa si.
bruse Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Prøv den norske smokken "TRØST". Den har en litt større kule som gjør at den sitter lettere i munnen. Var den eneste som funka her, og har hørt om mange andre som bare fikk til å bruke denne. Etterhvert har jenta vår begynt å like andre smokker også, men de detter mye fortere ut igjen.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Vi hadde samme problemet som deg; gutten vår spyttet ut smokken med en gang. Men så hørte jeg et tips om at det finnes en type rund smokk som kan fungere og prøvde den, og vips, der satt smokken! Smokken heter sut og vi kjøpte den på reflex. Gutten vår fikk den når han var seks uker og tok den med en gang.
Veronica Mars Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2008 Tusen takk for alle tips:) Da skal vi på smokkejakt idag! Har vist seg å være litt av en tålmodighetsprøve dette her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå