brunette79 Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Det er nå 5 år siden jeg sluttet på p-piller, har vært igjennom flere pergo-kurer dobbel, samt trippel. Men har enda ikke blitt gravid!! Heller ikke fått eggløsning. Mensen har jeg ikke fått av meg selv siden jeg sluttet på p-pillen, kun ved hjelp av provera. Jeg har nå vært uten mat med sukker i litt over tre uker, formen er fortiden dårlig.. Kvalm, vondt i magen, sliten og sinnsykt vond smak i munnen. Jeg har gått til homopat siden jul. De to siste dagene har jeg hatt brun utflod, noe jeg aldri har hatt. Noen som vet hva dette kan tyde på?? Lei jeg nå
Klemzi Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Er du overvektig? Har du eventuelt klart å gå ned noen kilo? Kutter du kun ut rent sukker, eller karbohydrater generelt? Kutter du nesten alt av karbohydrater og baserer kosten på fett og proteien, vil du være i en tilstand som kalles ketose, da vil du ha vond smak i munnen.... og kanskje ha en acetonlukt fra ånden. Følger du Atkins diett? Jeg vet ikke hva din brune utflod kan tyde på, kan jo være en mens. Jeg har selv PCOS, men er ikke overvektig. Fikk for snart 10 mnd siden en velskapt gutt. Han kom etter første forsøk da jeg kuttet p-pillen..... Fullammet han i nesten 6 mnd. så hadde jeg én mens og ble gravid igjen. Mistet dessverre i MA i uke 9, ble funnet ut i uke 12 og måtte ha utskrapning..... Håper på å sette igang igjen snart.... Gyn mente ikke min PCOS skulle ha noen innvirkning på min MA. Da burde jeg mistet tidligere mente han.....
brunette79 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2008 Hei du!! Takk for svar... Jeg veier 67 kg og er 170 høy, så tror ikke jeg er overvektig!! Jeg prøver å holde meg unna karbohydrater også, men det er ikke alltid så lett. Vet du hvor lenge man vil ha den vonde smaken i munnen?? Så utrolig bra at du har fått en liten gutt Hvordan fant de ut at du hadde pcos? Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre lenger, fikk en resept på noen sprøyter hos legen sist gang jeg var der, som skulle sette igang eggløsning.. Men akkurat nå er jeg veldig lei alt!!
Klemzi Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Hei igjen! Nei, da er du ikke overvektig!! Det er i alle fall flott!!! Grunnen til at man skal holde seg unna karbohydrater har jeg hørt er at da er det lettere å holde et stabilt blodsukker, i tillegg til at fettlagringen blir mindre. Økt fettlagring gir visstnok økt produksjon av østrogen, som igjen hemmer produksjon av progesteron som er viktig i forhold til menssyklus. Innviklede greier det der.... men det stemmer sikkert.... Jeg har aldri prøvd så streng diett som Atkins; altså kuttet omtrent alt av karbohydrater, så jeg har aldre hatt slik vond smak i munnen. Jeg kjøpte bøkene til Fedon Lindberg og prøvde noe av det. Det er ikke så strengt som Atkins. Nå spiser jeg brød, poteter og pasta, men forsøker å begrense mengdene, og velger grovt der jeg kan.... Jeg fant ut at jeg hadde PCOS da jeg for noen år tilbake hadde en pause i p-pillebruk. Jeg fikk ikke mensen tilbake og bestilte time hos gynekolog. Ved ultralyd og blodprøver kunne de påvise PCOS. Jeg hadde ikke den gang noe barneønske og begynte på pillen igjen. Jeg er heller ikke overvektig, men har slitt en del med kviser.... Da jeg ønsket barn sluttet jeg igjen på pillen, og denne gang gikk det bare en måned til jeg fikk mensen... og måneden etter var jeg gravid.... utrolig nok!!!! jeg var redd for at jeg også denne gang skulle gå og vente på mens..... jeg har aldri brukt noe form for medisin for å få igang mens eller eggløsning. Men jeg har tatt sink - kosttilskudd. Om det hjalp vet jeg ikke, men jeg har en mistanke om at det kan ha hatt innvirkning.... kanskje bare overtro - det en tror på har noe for seg..... ;o) Jeg kjøper boksene på helsekosten. Merket heter: Nature's Sunshine - SINK. I Norge markedsføres disse av Midelfart Sonesson. Verdt å prøve...... Ønsker deg masse lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå