Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir de som har vært gjennom ass.befruktning på Riksen prioritert til fødeplass der dersom man vil? Eller stiller man på lik linje med andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke (er utenlandsfarer selv) men jeg SKAL føde på riksen dersom jeg bare klarer å bli gravid da. Har søknaden liggende klar på dataen og der har den ligget siden i fjor sommer. Bare endrer litt på datoer etter hvert forsøk. Søknaden skal sendes inn den dagen jeg tester positivt og da må jeg vel være tidlig nok ute, he he.

Skrevet

Hehe...genialt :) Hva skriver man i en slik søknad da?

Skrevet

Jeg har skrevet navn, adr. personnr., at det er IVF, termindato, innsettingsdato, antall egg. Tror jeg har fått med meg det meste da. Skrev også litt om hvorfor jeg vil føde på riksen.

Skrevet

Du stiller på lik linje med alle andre dessverre. De anbefaler å søke plass før uke 8, og det er legen din som må søke. H*n fyller ut den ene siden på helsekortet ditt og sender inn, eller skriver en søknad til dem.

Skrevet

Ja, det stemmer at du stiller på lik linje med alle andre! Jeg fikk føde på Riksen fordi jeg ble kraftig overstimulert. Tror jammen de hadde litt dårlig samvittighet;))

Skrevet

Man kan søke selv selv om det vanlige er at legen gjør det.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det er legen som søker fødeplass for deg!

Dersom du tester positivt og ønsker å føde på Riksen ta det opp med legen du går hos der, kanskje du får hjelpe til å søke gjennom de?

Jeg har fått ekstra oppfølging på Ullevål pga tidligere SA samt at de medisinerer meg. Jeg ba legen på Ullevål om å søke fødeplass for meg der inne og det gikk i boks.

SKal nevnes at jeg IKKE hadde IVF forsøket der, men på Aleris.

Skrevet

Nar man endelig har blitt gravid så er man som alle andre gravide :-) jeg hadde ingen ekstra oppfølging eller noe annet ekstra fordi jeg ventet IVF barn. Han er jo "normal" for det.

Skrevet

Det var legen på Riksen som spurte omhan skulle søke plass for oss.

Det var på UL i uke 9.

Fikk plass da:-)

Skrevet

Det er i utgangspunktet fastlegen som søker om fødeplass, men er du veldig utålmodig kan du ringe dit selv om snakke med dem så tidlig som mulig.

Skrevet

Søk med en gang du får bekreftet graviditet. IVF stiller på samme linje som andre. Jeg fikk ikke noe info om å søke før 1. kontroll hos legen i uke 12, og det er alt for sent å søke hvis man ønsker plass i Oslo!!!

Skrevet

Men alle som tar IVF på Riksen får UL i uke 7-9 så da kan legen søke for deg når du er der.

Er nok litt sent å søke i uke 12-13 som er første kontroll.

Skrevet

Takk for svar :) Er litt greit å begynne å sette seg inn i ting ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...