Gå til innhold

Dere som ikke vaksinerer barna deres..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke reaksjoner fikk dere på helsestasjonen? Det er snart vaksinetid for minien, og jeg tror ikke jeg vil vaksinere han.. Gruer meg til å si det til helsesøster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange HS vil nok komme med en del formaninger om hva du som mor burde gjøre også videre........... Det viktigste er å stå på ditt ut i fra hva du mener for ditt barn, dette er tross alt et fritt valg og man burde respektere det uansett!

Hvis jeg var deg ville jeg kanskje informert meg litt innenfor den vaksinen som skal tas slik at man føler seg litt mer sikker på hva en skal si.

Eller du kan si du vil utsette den en tid til du har lest mer om denne vaksinen!

Respekterer hun ikke dette bør du bare gå!

Leser du flere steder nedover her er det mange gode å fine linker til forskjellige vaksinesider=)

Lykke til=)

Skrevet

Ja jeg må lese litt mer om vaksiner før jeg tør å si noe.. Vet ikke så mye enda, og har egentlig aldri vært verken for eller imot vaksiner. Kjenner heller ingen andre som har valgt å ikke vaksinere, har liksom aldri tenkt at det var noe du kunne si nei til. Men nå når det er mitt barn det er snakk om, så sier alt i meg at dette er noe jeg ikke vil.. Så da er det vel bare å lese seg opp alt en kan!

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Bare hyggelig=)

Det er klart ikke lett når en står der med egne barn som man skal tilføre slike stoffer.

Og det er viktig å informere seg uavhengiv av hva man gjør, for man får ikke all infoen fra HS som man gjerne tror.

Man trenger heller ikke stikke hode ned i tunge stoffer men lete seg fram til gjemte artikler og info om mennesker som faktisk tørr å stå frem om dette.

Problemet er at det å *ikke vaksinere* for mange har blitt en slik tabu, nettopp pga HS, men disse siste årene har flere og flere stått frem over sitt valg og evt skader i ettertid.

Velger du å stå fram i din omgivelse om at du evt ikke ønsker å vaksinere er det garantert flere som også sier det samme som deg, også mennesker som faktisk lurer på det samme som du gjør nå=)

=)

Skrevet

Her var det kun tema 1 gang... ALDRI mer.. du trenger ikke å ha argumentasjoner for å ikke vaksinere. det er "valgfritt":-)

Skrevet

Vi var i nøyaktig samme situasjon som deg for noen få måneder siden. Gutten var 3 mnd og tid for vaksinering. Vi visste ingenting om det, annet enn hva myndighetene velger å fortelle oss og det er jo JA argumentene ene og alene. Jeg hadde fått med meg noe "vagt" om at noen hevdet vaksiner og autisme hang sammen. Jeg (vi -pappan og jeg) bestemte oss for å avstå fra vaksinering. Jeg grudde meg også litt til å si nei og var spent på reaksjonen fra helsesøster. Hun sa det de er opplært til å si: JA JA JA, ingenting som tyder på at vaksiner er farlig, hvis dere velger å ikke ta i mot vaksine til barnet er det det samme som at dere snylter på at andre barn er blitt vaksinert osv.

Jeg sa jeg ville lese mer om emnet å sette meg mer inn i det før vi evnt bestemte oss for å¨takke ja. Neste gang synes jeg det virket som at helsesøster unngikk temaet og jeg har en teori om at hun ikke ønsket å diskutere vaksiner med meg etter at jeg visste mer om det. Tror kanskje hun var "redd" for å gå inn i en diskusjon for på denne måten å tilkjennegi at hun selv ikke visste så mye om vaksiner. Men det er jo bare min følelse. Valget vårt ble respektert.

Jeg har funnet mange nyttige linker i trådene under her, også tips til bøker, hefter og annen litteratur. Jeg driver fortsatt å leser meg opp (barnet er nå 8 mnd) og jeg blir bare mer og mer sikker på at valget vi har tatt er rett.

Vi kommer aldri til å vaksinere barnet vårt.

Vær forberedt på at mange vil skremme dere med at disse barnesykdommene er farlige og at barna kan bli skikkelig syke og få varige mèn. Skremselspropaganda er den beste måten å få foreldre til å vaksinere barna sine. Stol på valget dere tar.

Også synes jeg det er så bra at du søker informasjon før du tar et valg. Helt utrolig naivt av foreldre å bare takke ja uten å vite en dritt om det. Jeg klarer ikke å forstå akkurat det.

Skrevet

Du Yppert? Det der drev dere å sa til meg og da jeg søkte råd her inne. At jeg ikke trengte argumenter da vi ville takke nei. Men det er så lett for deg å si fordi du kan så mye om vaksiner og senvirkninger/skader. Du kan jo bare hoste du, så har du vel satt på plass helsesøster! :-) Men for oss som ikke vet, og ikke visste noe om vaksiner føler at vi må kunne begrunne valget vårt. Så selv om det er frivillig så virker det litt "slett" å bare si: "nei, vi vil ikke gi vaksiner til barnet vårt vi".

Så det "rådet" der virker bare mot sin hensikt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...