Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 hei! Sambo har snakket mye om forlovelse i det siste, og det er vell ikke noe jeg heller vill... men har vert litt kravstor når det gjelder ringene, og prisene er høyere enn det vi har råd til, og jeg har bedt han holde spm for seg selv til han har en skikkelig ring til meg:p Vell.... begynte å lure på om jeg skulle fire litt på kravene mine, og heller vere vanskeligere når gifteringene blir aktuelle? MÅ jo ikke ha stener og styr med en gang? hva tenker dere? har jo sett fine ringer til overkommelige priser, men uten stener...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Ca 3000 for begge. Min ble kjøpt på halv pris i utlandet da :-)
mom-to-be Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Men må legge til at min også er kjøpt i utlandet da. Pan her i Norge mente at en tilsvarende her i landet ville koste rundt 25000kr. Er 7 ganske store diamanter i den.
~Milly~ Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Våre koster ordinært 13.000 for paret, men siden jeg jobber i gullsmeden fikk vi de for 7000 =) Enkle i hvitt gull, min med 15 diamanter. Vi kommer til å bruke de til gifteringer også.
Eline på vei med nummer to Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Vi skulle i utgangspunktet ikke ha forlovelsesringer siden vi ønsker å designe egne ringer i samråd med min bror som er gullsmed, men siden vi fikk litt lyst på ringer så bestilte vi enkle sølvringer fra Danmark ( http://smykkebutikken.com/group.asp?group=301⊂=295 ), betalte 420 kr for begge ringene inkl frakt Synes ringen er fin og siden vi kun skal bruke de i 1,5 år så ønsket vi ikke å bruke så mye penger på de
pandabjørn Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 jeg synes du er kravstor HI om du må ha diamant eller stener i forlovelseringen din.våres ringer kosta rundt 4000,- tilsammen...og vi skal gifte oss nå i juni og da vi jeg ha en ring med 3 diamanter på og den koster rundt 5000,- men jeg skal betale begge ringene selv faktisk hehe....sambos nye ring blir vel på rundt 3000,- synes ikke det er nødvendig med så fin forlovesering hvis man uansett skal skifte de ut når man skal gifte seg....blir jo noe annet om man skal bruke de hele livet ut
Arb.ledig husmor Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Hos oss er det bare jeg som har forlovelsesring. Og jeg fikk en alliansering i gull, med 1 stein i. Og for hvert år vi har vært forlova(frem til vi gifte oss) får eg ein ny stein i. Så når vi gifte oss, skal ringen bære 3 steiner ) Tror ringen kosta under 1000-lappen...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Ingenting... sambo ville fri på sin egen måte, og kjøpte ingen ring. Vil ikke akkurat mase meg til en forlovelsesring heller men synes det er litt trist. Synes det høres litt rart ut at du krever hvordan ringen skal være, jeg mener det må være opp til den som frir å velge ut ring, og man skal bare være glad for den ringen man evt får... når det gjelder giftering er dere jo to om å velge de da, det blir annerledes.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 hver sin måte å bruke penger på, hadde blitt sur faktisk om min kommende mann hadde handla ringer til 10000-20000 kr. det hadde værtfall ikke falt meg inn å kreve at ringen skulle vært sånn å sånn... vi har helt enkle gullringer, tror begge to kosta ca 3000, å har faktisk tenkt å bruke de til gifteringer også, skal sende dem inn til pussing å gravere inn datoen vi skal gifte oss på... enn noe så sprøtt som å bruke de samme ringene da.... nei, har masse annet vi ønsker å bruke penger på ja... men som sagt, hver sin smak, å opp til hver enkelt hva dere ønsker å bruke deres penger til...
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Oi, her var det mange flashy, kravstore kvinnfolk! =) Min kjære fridde til meg med en arvering; bestemoren hans gikk med den på fingeren til hun døde. Da vi fikk råd så kjøpte vi en ring til ham i hvitt gull, uten steiner, men ikke helt glatt likevel. Den kostet ca 1200,-. Når vi gifter oss skal jeg også kjøpe en sånn ring, i tillegg til at jeg skal fortsette å bruke arveringen på høyrehånda. Kjæresten min skal fortsette å bruke sin forlovelsesring som giftering, og heller gravere inn datoen for giftemålet. Alt i alt vil altså ring-utgiftene her i gården bli på 2400,-.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 ... vil også presisere at antall steiner osv på ringen, ikke symboliserer annet enn lommeboka til de som bærer den. Om man tjener nok til å kjøpe en dyr ring, er det selvfølgelig helt i orden. Men hvis du/kjæresten din ikke har så veldig god råd, er det bare tull å blakke seg på smykker. Når du får ringen på fingeren, _symboliserer_ den noe. Blankheten og steinene spiller ingen rolle for hvor glad du kommer til å bli i den!
lego Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Vi betalte ca 3000 kr for våre forlovelsesringer. Helt enkle ringer i gult gull, med en litt spesiell gravering på utsiden av ringen. Vi skal ha nye ringer når vi gifter oss, og kommer til å legge mer penger i ringene da. (og da skal jeg ha en diamant i... )
Axus' girlfriend Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 rundt 3000kr for begge ringene her også. kjøpte oss helt "vanlige" gull ringer uten stener og inngraveringer. valgte å ikke gravere noe pga at vi også kanskje kommer til å bruke ringene når vi gifter oss og vil heller spare plassen til den dagen og gjøre noe mer ut av ringene da. er selv student og mannen jobber, så vi må handle inn etter forholdene. ringene i seg selv synes jeg ikke betyr såå mye da, men vet det er mange av mine venner som har bestemt seg for å at ringen skal være "sånn og sånn". personlig betyr løftet om at vi skal gifte oss mer enn ringene:)
prinsessen født i juni=D Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 3000kr for begge ringene inkludert gravering. To kjempefine gullringer,uten stener. Men de er så blanke at det ikke er nødvendig:o)
mom-to-be Skrevet 19. mars 2008 #17 Skrevet 19. mars 2008 Kjære meg! Virker som om det er veldig mye sjalusi ute å går. Her var det mange dømmende kvinnfolk ser jeg! Burde egentlig ikke sjokkere meg, blir som tråden om hvor mye man bruker på bryllupet sitt. Må da nok en gang gjenta meg selv å si at FOLK ER FORSKJELLIGE! Tjener forskjellig og ikke minst prioriterer forskjellig! Det siste er vel nøkkelordet her! Jeg for min del, ville heller prioritere en flott ring, og heller fire på andre ting som vi kaster vekk penger på i et par mnd. Som å gå ut til middag, bursdagsgave, turer ut på byen et par helger osv... Legger du sammen sånne utgifter et par mnd, så har du fort spart litt! Dessuten skal vi ikke ha nye gifteringer, men skal bruke de samme. (Noe som forøvrig har vært mest vanlig i Norge). Noen er glad i å gå med smykker, noen bryr seg ikke om det! Da er det vel nokså dumt å prioritere en svindyr ring som ikke vil bli brukt uansett. Jeg er en av dem som elsker smykker, og det er som regel det jeg ønsker meg til jul og bursdager. Dessuten, for oss, er ringene våre selve symbolet på løftene vi skal gi hverandre!
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #18 Skrevet 19. mars 2008 Hei, hvis det var meg du siktet til, mom-to-be, vil jeg bare si at jeg prøvde å få fram samme poeng som deg. Er ikke sikker på om jeg klarte å gjøre meg forstått. :-S Jeg synes at folk skal bruke akkurat det som føles naturlig for dem, og for oss var det naturlig å bruke 1200,- per ring, som også skal være gifteringer. Vi har ingen andre dyre smykker heller, og som nyetablerte bruker vi heller pengene på huset. Andre må selvsagt få prioritere annerledes! Det er jeg derimot reagerer på, er feks HI som _krever_ en dyr ring. Det er tydelig at kjæresten hennes ikke vil bruke så mye penger på et smykke, og da synes jeg at poenget med en forlovelse har druknet litt, ettersom at hun ikke vil forlove seg uten noe dyrt på fingern. (Det er noen dager siden jeg leste hovedinnlegget, så jeg husker ikke heeelt hvordan situasjonen var, men dette er i allefall sånn jeg husker den!)
*Rutletutt* Skrevet 20. mars 2008 #20 Skrevet 20. mars 2008 Bare jeg som har forlovelsesring - den kostet ca 10 000,- Er en ring i hvitt gull med princess-cut diamanter på. Jeg skal ha denne på sammen med gifteringen min. Skal dere ha nye ringer når dere gifter dere syns jeg fint at forlovelsesringene kan være enkle, ja....
maria isabell Skrevet 20. mars 2008 #21 Skrevet 20. mars 2008 kjøpte gifteringer/forlovelsesringer til 2000 tilsammen...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. mars 2008 #22 Skrevet 20. mars 2008 Vi betalte ca 1500 for våre forlovelse-ringer, og vi skal også bruke de som gifteringer..
brooklyn Skrevet 21. mars 2008 #24 Skrevet 21. mars 2008 Bare jeg som har forlovelsesring, en i hvitt gull med nedfelt diamant, den kostet 10700 kroner. Min mann sin giftering kostet 2000 kroner, og den "andre" forlovelsesringen min" kostet 3600 på salg , en alliansering med 3 stener i. Jeg fikk to stener til i morgengave, så tilsammen kostet vel bryllupsringene våre rundt 18000 kroner.. Vel verdte penger, synes jeg ihvertfall:)
kajfla Skrevet 21. mars 2008 #25 Skrevet 21. mars 2008 hva med å kjøpe "vanlige" flate ringer, og heller sette inn stener når dere gifter dere. Så slipper dere å kjøpe nye ringer til bryllupet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå