♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hei på dere jenter. Etter 3 offentlige forsøk som ikke ga resultat, har vi henvendt oss privat.Det utrolige er at den private klinikk-legen konstanterer pcos hos meg,noe de ved den offentlige klinikken ikke ville høre snakk om.Jeg har selv tidligere trodd at dette kunne være noe som angikk meg,men da jeg ble avvist på sykehuset slo jeg det i fra meg.. Er det mange av oss pcoere som lykkes ved ivf? Mange av dere som går på metformin,og har god erfaring med det ? Har dere valgt streng diett som hjelpemiddel i denne prosessen,og i så fall hvilken? Hilsen
Heira☆ Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Heisann Vilsågjerne. Jeg har pcos, og har en nydelig icsi-gutt ) Så vi blei henvist til sykehuset ganske så kjapt for prøverør. Mannen min har også veldig lite med svømmere, så vi er i grunnen en dårlig kombinasjon. Men med litt hjelp, så har det gått veldig bra! Jeg fikk metformin i begynnelsen mener jeg, men jeg gikk ikke på det så lenge. Så jeg har ikke så mye erfaring med det. Husker bare at jeg blei veldig løs i magen..... Noen diett følger jeg heller ikke, noe jeg helt sikkert skulle ha gjort, for jeg hadde ikke hatt vondt av å gått ned noen kg Blei kanskje ikke så mye klokere. Men budskapet mitt er i hvertfall at det går helt fint å bli gravid selv om man har pco(s)
*stjernebaby ønskes* Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 hei dette lurte egentlig jeg også på gitt jeg har pco og skal bli henvist til prøverør, så jeg er også interisert å høre om d er noen andre me pco som har vært gjennom det. venter spent på svar jeg også
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har pcos og har ei icsi jente på 10 mnd, + 1 eller 2 på vei. Er i samme båt som Heira, med en mann med dårlig svømmere. Jeg har aldri gått på metformin. Hos oss er ikke problemet at de ikke sitter, det er bare at de ikke klarer å treffes;-)
* vannmamma * Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 PCO her også, med uregelmessig mens som eneste symptom. Med mannens varierende sædkvalitet har vi hatt problem med timingen. Fikk en datter på første ivf-forsøk. Nå venter vi tvillinger på 4. søskenforsøk. Har ikke hatt andre behandlinger underveise, annet enn akupunktur i forkant av det siste forsøket før jul.
venter7 Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har også pco. Har nettopp fått dette konstatert. Har litt lange sykluser og det ser pco-aktig ut ved ultralyd av eggstokkene (mange follikler). Men det er min lokale gyn som har konstatert dette....legen ved den offentlige klinikken (haugesund) mente jeg ikke hadde pco. Litt forvirrende, men eggstokkene kan jo ha forandret seg noe over tid og ved IVF-stimuleringen.... Har to forsøk bak meg (ett IVF, ett frys). Ble gravid ved fryseforsøket, men mistet (MA) i uke 6. Nå er jeg i gang med 2.IVF. Jeg har også lurt en del på om annen medisinering ville vært gunstigere for meg....har bestemt oss for at hvis vi ikke lykkes nå, så tar vi siste forsøk hos Hausken (privat). Han skal være veldig dyktig når det gjelder PCO og IVF. Godt å høre at det er mange med PCO som lykkes ved IVF!!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har pcos og er velsignet med en nyyydelig pergo-gutt på 2 1/2 år... Ble satt på pergo etter at jeg sluttet på p-sprøyta og ikke fikk noen blødning... Da visste jeg ikke at jeg hadde pcos, så etter fødselen brukte jeg dyre dommer på hormonspiral... Da jeg ble gravid med guttungen var det 2 pergokur (dobbel) men første EL, så vi hadde råflaks... Nå på søskenforsøket har jeg 5 pergokurer bak meg (1 enkel, 3 doble og 1 trippel) Den første kuren som var dobbel ga EL! Etter det, null action! Har nettop fått et misslykket icsi forsøk...
lana<3 Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Hei beklager jeg bryter inn i denne tråden men hvor i all verden befinner alle med pco/pcos seg??Pco/pcos forumet er jo helt dødt?? Har mange ting jeg lurer på med pcos og vet ikke hvor jeg henvender meg?? Både jeg og bestevenninna min fikk konstatert pcos rett før vi ble gravide og vi fikk bare en liten brosjyre om Pcos... Vi er begge by the way nygravide og vi har begge vært gjennom et par SA hver, men nå er vi 13 og 11 uker på vei begge to med naturmetoden og håper og krysser fingrene hver dag for at det går bra... Lykke til dere og håper miraklene klorer seg fast hos dere også...
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Hei Vilsaagjerne,, Kjipt aa hoere at dere ikke lyktes denne gangen heller. Jeg fikk paavist PCO under utredelsen (har egentlig ingen symptomer annet enn litt vel mye haarvekst diverse steder), saa det var et lite sjokk paa meg.. Har nettopp hatt en mislykka icsi, men tror ikke det har noe med PCOen aa gjoere..Er vel bare slikt som skjer...
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Jeg har PCOS og har visst det siden jeg var 18, da jeg gikk til gyn for å sjekke hvorfor jeg nesten aldri fikk mensen. Våren 07 begynte jeg på pergokurer. Jeg fikk el. første gangen, men ble ikke gravid. 2. og 3. gang hadde jeg ingen el. Så sjekket vi mannen og han hadde dårlig kvalitet, vi ble sendt direkte til prøverørskø (aug). Så ikke helt lyst ut på det tidspunktet, siden det var noe galt med begge to. Startet på nesespray i oktober allerede. Første forsøk ble avbrutt, da jeg ble overstimulert. Nytt forsøk igjen 1.feb. denne gang kortregime uten nesespray.Det ga 13 egg ut og full klaff. Nå er jeg 6+3, så håper bare så inderlig at spiren vil fortsette å være der, 1 UL rett over påske. Lykke til alle prøvere!!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2008 Tusen takk for mange beroligende svar ). Det gjør godt å lese at det er mange som lykkes med pcos. Er jo mange her som har fått flotte ivf og isci barn,så det er jo ingen grunn til å gi opp håpet for oss som ikke har truffet gullegget enda.En får bare innse at det tar den tiden det tar ). Noen her i tråden etterlyste aktivitet på pcosforumet.Jeg vet ikke årsaken til at det ikke er mere aktivitet der,men vet at mange må ha assistert befruktning,og derfor befinner seg her. Hilsen
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har også pco. Symptomene jeg har er noen kilo ekstra og at jeg aldri har mensen. Jeg har ikke prøvd noen diett eller slikt under forsøkene, legen mente jeg ikke trengte gå ned i vekt siden jeg hadde kiloene så godt fordelt. Men mange som har mye på magen kan få beskjed om å gå ned litt. Jeg har gått på metformin og gjør det nå og som jeg er gravid. Har ikke hatt noen synlig virkning av det, men jeg tar det nå allikevel. På mine eggstokker er det veeeldig tydelig pco, kunne visst vært bilder av de i ei lærebok...huff. Men jeg har blitt gravid på 2 av 4 innsettinger, første gang var på min første innsetting (frys) endte i SA i uke 6. Hadde deretter 2 negative frys og ble gravid igjen etter 2.IVF og venter en liten gutt i slutten av Juni. Jeg ble også gravid etter kort regime som trulte80 over. Har inntrykk av at pco ikke er den værste diagnosen å ha når det kommer til barnløshet, annet enn at vi kan være vanskelige å stimulere og har lett for å bli overstimulert. Hold motet oppe, skal krysse fingrene for deg. Lykke til!!
Smurfeline81 Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Pcos her også, ikkr vært noe snakk om det under utredning, men da jeg kom til klinikken (privat) mente legen at det var det som var problemet. Har fått metformin. Etter som dette er vårt første ivf, vet vi jo ikke om det er metforminsom har hjulpet, men har nå testet positivt:D Før vi gikk i gang med første forsøket, fikk jeg p-piller som jeg gikk på i ca 2 måneder. Dette for å la eggstokkene få "hvile" (bli nullstilt) før hormon-stimulering, da skulle visst kvaliteten på eggene bli bedre også! Ønsker deg LYKKE TIL!
ella80 Skrevet 19. mars 2008 #14 Skrevet 19. mars 2008 Skriver under på denne jeg og, har pcos. Fikk det konstatert når i februar hos en privatklinikk. jeg har selv hatt mistanker om dette, men de i Tromsø(hvor jeg har hatt 2 ivf forsøk tidligere) ville ikke høre på dette. Faktisk er det en liten befrielse å få konstatert dette. De på den "nye" klinikken har et helt annet opplegg for meg, og jeg føler også at dette er mer rett behandling. Nå går jeg på metaformin og p-pille, dette i ca 3 mnd. I mai/juni begynner forsøket. JEG GLEDER MEG, og dette for første gang. De forsøkene i Tromsø, følte jeg meg ikke trygg på. Ble kraftig overstimulert første gang, og forrige gang hadde jeg en tidlig SA. Har lenge tenkt på å spørre dette spørsmålet på forumet. Fint å dele erfaringer og tanker rundt det.. Ha en STRÅLENDE påske!!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 19. mars 2008 Hei Ella80. Det ser ut til at vi begge har noen lunde lik erfaring i det offentlige vedrørende behandling og uteblitt diagnose. Jeg opplevde også stor lettelse over å endelig få en knagg å henge problemet på,og ikke minst det å treffe en lege som var interesert i hele pasienten.Behandlingsforløpet jeg nå har fått virker likt ditt,det er også mye mulig vi nå tilhører samme privatklinikk. Vi er nå i gang hos Hausken. Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå