Gå til innhold

Nytt kjøkken- Fordeler/ulemper med integrerte hvitevarer.. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har ikke så mye peiling på forhandlere å slikt...

men her vi bor er det integrerte hvitevarer. og vi er fornøyd med det...

Bare en ting som er irriterende er at når oppvaskmaskina er ferdig piper den til noen åpner døren... det er ulempe mener jeg da! Mens hjemme til mamma piper den ikke i d hele tatt, så hun tipper bare når den er ferdig. men det har sikkert noe med merker å gjøre da!

Fordeler:

Finere

Letter å holde rent

Ulemper:

"Må" selge boligen med hvitevarene inkludert.

Dyrere

Jeg hadde uten tvil gått for integrert komfyr og oppvaskmaskin.

Kjøleskap synes jeg faktisk er finere ikke intergrert da jeg er en stor fan av Side By Side skap. Kan integrere disse også, men det er ikke fint synes jeg.

Vi valgte ikke integrert men angrer nå. mye enklere å holde det rent rundt komfyren når det er integrert! Vi har Norema kjøkken å skal aldri ha det igjen. elendig kundeservice, dyrt og dårlig kvalitet! Men det var de som leverte kjøkken gjennom byggefirma vårt. neste hus blir det uten tvil IKEA kjøkken! har bare hørt positive ting om de! i tillegg koster de bare en brøkdel av prisen!

Vi har integrerte hvitevarer, og er kjempe fornøyd med det. Det eneste jeg kunne ha likt å ha separat er kjøleskapet egentlig, men på en annen side så er det jo veldig pent når dette også går i ett med resten av innredningen :)

Annonse

Tusen takk for så mange svar!

Det ser ut som om vi kommer til å gå for integrert stekeovn og oppvaskemaskin! Og heller ha et litt større kjøleskap utenom..

gleder meg kjempemasse til å komme i gang.

Har ikke begynt å velge ut kjøkken ennå, men nå skal jeg inn å se litt på de ulike alternativene dere har nevn her..

Og forresten: Til alle dere som har ikea-kjøkken hjemme?

Er dere førnøyd? Kom gjerne med ris og ros om disse også! Eventuelle tips..

Tusen takk for all hjelp!

Taziah: vi hadde også problemer med at oppvaskmaskinen peip helt til vi åpnet døra. Kjipt hvis den var ferdig midt på natta. MEN; det var jo bare å slå av pipelyden. Les bruksanvisningen, er sikker på at den kan slås av:)

Vi har både integrerte hvitevarer og ikea kjøkken. Vi er veldig fornøyd med begge deler. Har ganske stort kjøkken, alle hvitevarer integrert og en svindyr takhengt ventilator, men hele kjøkkenet med alt kom på 50 000,- Et tips hvis det passer seg inn slik på kjøkkenet ditt er å ha integrert komfyr i høyskap slik at du har den i ståhøyde. Og gjerne integrert micro over komfyren. Veldig greit. Platetopp kan du når den er integrert plassere hvor som helst, veldig greit å ha komfyr og platetopp litt fra hverandre, iallefall om man lager litt store middager. Ikeakjøkken er greit å montere selv, veldig fint og god kvalitet. Ville ikke nølt med å velge det i det hele tatt. Vi skal garantert ha det neste gang også.

Emilia med guttebaby i magen:)

Så enig med deg!!Vi blir ferdig med vårt ikea kjøkken idag..Med integrerte hvitevarer!!!Blir knall bra...For en super garanti også..fikk sinnsykt mye for penga å angrer ikke et sekund.Så enkelt å montere..

Har hatt IKEA- kjøkken, og var storfornøyd. Holdbarn, mye billiger og kjempefint. Grunnen til at vi ikke har det lengre, er at vi kjøpte nytt hus hvor det var nytt kjøkken som var fint nok. Ville absolutt hatt integrert!

Foreldrene mine har integrerte hvitevarer og angrer veldig. Det er såpass lenge siden at nå begynner en etter en ting å ryke innpå der og det er et helvete syns de å finne nye hvitevarer som passer, samtidig som det er mye dyrere...

Jobber til daglig med å selge kjøkken og hvitevarer. Vil absolutt anbefale integrerte hvitevarer. Dette gjør kjøkkenet "renere" og mer helhetlig. Kjøl/frys kan være greit å ikke ha integrert, da integrerte kjøl/frys er ganske mye mindre inni enn vanlige.

Å finne nye hvitevarer til gamle kjøkken burde da ikke være noe problem, har ikke opplevd at jeg ikke kunne hjelpe med dette. Når det gjelder pris er ofte integrerte hvitevarer billigere enn andre faktisk! (Spør etter pakketilbud!)

Har selv IKEA-kjøkken med alle hvitevarer integrert og er storfornøyd.

Lykke til med nytt kjøkken!

Annonse

vi bygde hus i fjor og valgte IKEA-kjøkken med integrerte hvitevarer. (kjøpte de på el-kjøp her vi bor grunnet hvis noe galt så trenger vi ikke kjøre helt inn til oslo)Vi er kjempe fornøyde! Det eneste å utsette på IKEA-kjøkkenet er når du skal montere det.. Rammene er visstnok litt mer slingrete osv når man holder på med montering (i følge svigerfar og samboer som monterte dette.. begge byggmestere)Men så fort det er skrudd i veggen er det ikke noe problem!:) Hvis jeg skulle valgt kjøkken igjen skulle det ha blitt IKEA.. Vi sparte MAAAANGE kroner på å velge det fremfor Norema f.eks. Vi bestilte også heltre eikebenkplate etter egne mål, og kan anbefales! sparte ca 20 000kr på å ta IKEA og ikke Maxbo.

vi holder på å bygge hus nå.skal ha intregrerte hvitevarer unntatt kjøleskap, da vi skal ha side by side..De firmaet vi bygger hus gjennom, har norema, så vi har fått pris både der og fra ikea. og fra ikea kommer kjøkkenet på ca 80000 kr, med hvitevarer, på norema kom det på 150000 og da er det helt likt utseende messig:) Går derfor for ikea:)

vi har egentlig ikke vurdert å uintegrerte hvitevarer..det ser mer helhetlig ut med. i tillegg var vi veldig bestemte på å ha stekeovnen midt på veggen.

Helt klart flest fordeler med integrerte hvitevarer. Det er jo mye finere!! Blir mye mer helhet i kjøkkenet da. Eneste negative (som en annen også nevnte) er at man må selge med hvitevarer. Men det er det verdt, og så er det ikke så ofte man selger huset/leiligheten sin. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...