Gå til innhold

Hvor lenge kan de sitte i bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen maks tid det er anbefalt å la babyen sitte i bilstol?

Sønnen min et litt over 2 uker, og svigerforeldrene vil gjerne ha besøk. Det er en times kjøring hver vei. Men lurer på om det heller vil være bedre om de kom til oss, slik at han slipper å sitte så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bør ikke sitte noe særlig enn en halvtime fikk vi beskjed om fra føden når de var så små.. Men du kan jo stoppe halvveis og ta han ut av setet litt så han får strukket litt på seg ;) og så kjøre en halvtime til!

Skrevet

jeg har hørt et tips der om ca 15min per måned i alder. en så liten gutt bør egentlig ligge i bag med festeanordniig for bil. jeg ville ventet ca 1mnd med å kjøre 1t bil, og tatt 2 pauser a 5min på veien(da kan du la han ligge rett ut i baksetet eller på fanget så han får hvilt ryggen).

Skrevet

Jeg hadde bedt svigert handle med litt kaffebrød og ta seg en tur til dere. Det er enklest for dere også, da får både du og den lille tatt det med ro (forutsatt at svigers kjenner sin besøkstid, såklart.)

Skrevet

Vi hadde 3 timer å kjøre hjem fra sykehuset etter fødsel, og d måtte jo bare gå... Selvfølgelig kan dere kjøre til svigers, bare ta pauser underveis så den lille får strekt seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...