Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 I går kveld etter kveldsstellet lekte sambo med dattera vå på baderomsgulvet hvorpå hun falt med ansiktet rett i flisene. Hun hylte med en gang, og hovnet litt opp i leppa som også fikk seg en liten sprekk. Hun våknet et par ganger i natt og var helt hysterisk, og lå og vred seg lenge før hun sovnet igjen. I dag har hun vært veldig grinete, men vi syntes leppa så mye bedre ut. Men nå like før hun skulle legge seg så jeg at hun var helt blå på innsiden av leppen, og jeg syntes også det så ut som om hun var litt blå på tannkjøttet (sambo mente at han ikke så noe på tannkjøttet, men han er ofte litt blind og jeg er ofte litt hysterisk så det er ikke godt å si hvem av oss som har rett) Hun virker som om hun har veldig vondt, men det er sannsynligvis ikke annet å gjøre enn å vente til hun blir bedre eller hva? Jeg vurderer å ta henne til legen i morgen, men det er kanskje ikke vits i å dra til lege med en sprukket leppe?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Du kan jo ringe å snakke med dem kanskje? Er du i tvil, så ring. Heller en gang for mye enn en gang for lite! Man føler seg litt tryggere alikavell når man har snakket med profesjonelle.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Ja, jeg får kanskje gjøre det. Hun virker som om hun har veldig vondt. Jeg har aldri opplevd henne slik som hun har vært i dag før. Hun har fått raserianfall flere ganger i løpet av dager og gråter hvis hun ikke får sitte på armen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Stakkar lille...... Ta henne med til legen ja, det er bedre som sagt en gang for mye enn en gang for lite..... hun trenger sikkert masse trøst siden hun ikke helt forstår hvorfor hun har vondt i ansiktet.... Jeg får helt vondt av henne, jeg..... Stooooor bedringsklem fra meg!!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 eg ville ringt til legen nå i kveld og hørt hva han har å si. er sikkert ikke så mye de kan få gjort i kveld vis det evt noe skulle vært galt. men hadde nok ringt og hørt hva han har å si.
Legekjærringa Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 din "medisiske" vurdering er at hun kun har en sprukken leppe...?!Ingen mulighet for at hun har slått hodet? Det virker som om hun har det veldig vondt og du tar henne ikke til legen? Jeg hadde ikke våget å vurdere dette selv. Mange forskjellige "skader" som ikke synes. Hadde ringt legen ihvertfall, legge ansvaret på han for den vurderingen. Lykke til ihvertfall.
Gunni_2 Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Jeg ville ringt legen å hørt med h*n. Kan jo være at hun har fått seg en liten hjernerystelse og har hodepine.
Bie&babylove:-) Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 JA jeg ville ha ringt legen, fort som fy.... punktum!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Embarazada;0) med baby: Hvorfor virker du så dømmende for at jeg ikke har ringt lege tidligere? Ringer du legen hver gang barnet ditt faller og slår seg uten å gjøre en vurdering av alvorlighetsgraden selv først? Dattera mi er 10mnd gammel, og de siste 2,5 mnd har det vært mye knall og fall for å si det mildt. Denne gangen så det ut til at hun har skadet seg litt mer enn jeg trodde først, og jeg er selvfølgelig lei meg for at jeg ikke ringte legen i dag tidlig, men må vente helt til i morgen tidlig. Jeg tror neppe hun har fått hjernerystelse ved å falle med ansiktet først fra sin egen høyde, men jeg blir litt nervøs for at hun skal ha slått sine fremtidige tenner. Det er forøvrig liten vits i å ringe legen før hun våkner i morgen tidlig. Hun sover søtt i sengen sin og legekontoret er stengt. Legevakta er laaaaaaaaangt unna.
Legekjærringa Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 fordi du skriver at det virket som om hun hadde det veldig vondt.... mente ikke at du skulle vekke henne og dra til lege/-vakt i går kveld. Ja, barn faller og slår seg mange ganger, gråter, og så er det over igjen....ikke tydelig påvirket i 1 døgn etterpå. Du nevnte ikke at det var fra sin egen høyde i innlegget derfor antok jeg at det var høyere fall og svarte ut i fra det. Lykke til og håper alt bra nå med tulla.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Jeg må nok si meg enig med Embarazada;0) med baby! Det var det med at babyen din viste tydelig smerte et døgn etterpå som fikk meg til å reagere også..... Stakkars lille! Håper det går bedre med henne nå?? Ringte du legen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå