Gå til innhold

April: Soving på dagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fint at det fungerer da.

Her kuttet vi ut soving på dagtid 1 desember og hadde noen dager med trøtt og grinete unge påettermiddagen, men hun sovnet godt til kvelden. Nå har det blitt rutine og alt går bra. HUn sovner til kl 19 nesten hver kveld og er oppe rundt 07 - 07.30.

Sondre sover ikke i barnehagen lenger heller - men må av og til få seg ti minutter på sofen etter frukten i tretiden - da sitter han gjerne og glipper med øynene, og har det ikke godt. Han er ofte veldig trøtt når han kommer hjem om ettermiddagene, men med middag, bading, barne-TV og kveldsmat holder vi ham våken til kl.19 - da sovner han greit etter lese og syngestund i sengen. Gjør litt vondt i mammahjertet å se ham så trøtt om ettermiddagen, men soving i barnehagen etter lunsj fører til at han ikke legger seg før klokken 21-22 om kvelden - så DET er vi ferdige med, uansett... Hjemme i helgene sover han av og til på formiddagen dersom han har vært tidlig oppe. Da legger han seg relativt tidlig på formiddagen, og står opp igjen i 12-tiden - og da går vanligvis leggingen som normalt på kveldstid.

Matilde sluttet med dagsoving rundt jul og det går veldig bra. Etter juleferien gikk de over til kun å ha hvilestund i bhg (alle på madrasser og lydbok på mens de får ha bamse og tutt (for de som bruker det)). Siste mnd eller så har de knapt hatt hvilestund heller, og det går veldig bra. Matilde har alltid lagt seg fint på kvelden, men siste par, tre ukene har hun begynt å våkne tidligere på morgenen så jeg ser med GRU på klokkestillingen i slutten av mnd *grøss*...

Antonio fikk endelig lov av bhg å slutte å sove der rundt november.. Da hadde jeg mast siden august:-/

Han fikk ikke sove før rundt 22 på kvelden, så det sier seg selv at han ble trøtt i bhg når han måtte opp kl 7 alikevel.. Det ble en ond sirkel, bhg eieren så at han var trøtt, derfor måtte han sove, og sovnet ikke før sent når han kom hjem.

Til slutt så sa jeg, at du får enten leke med han og holde han opptatt (han er den eneste som ikke sover) eller så får jeg ta han ut av bhg! Han klarer ikke å fortsette sånn i en lang stund fremover. I helgene måtte han ta igjen på søvn, og sov gjerne til 10 på morgningen. Men la seg fint på kvelden.

Hun tok heldigvis hintet og etter det har det bare skjedd et par ganger at han har sovnet i bhg.

Det værste med det hele var jo at hun ikke trodde på meg, at det var duppen i bhg som var skylden. Hun skyldte på dårlige rutiner fra vår side, og prøvde seg med en unnskyldning om at han er mer aktiv i bhg!

Og det stemmer ikke fra Antonio sin side, han er like aktiv hjemme, og i helgene er han ute i mange timer og leker til han stuper nesten

Ble langt dette her, men måtte få det ut når vi var inne på tema:o)

_Hanne slutta egentlig med å hvile på dagen for mange måneder siden.

Mest fordi hun blir så sur og gretten når hun vokner igjen etter å ha hvilt seg. Men nå i det siste har hun hvilt så og so hver dag.

I går skulle hun opp på rommet å leke... sa hun. Eg ba henne være stille siden babyen sov. Etter en stund måtte eg opp å skjekke hva hun holdt på med. Jo jenta hadde lagt seg... sov godt under dyna si.

Tror egentlig hun hadde til hensikt å sove - hun bare sa at hun skulle opp å leke. hehe.

Så noen ganger sover hun for me klarer ikke å holde henne våken. har sovnet mitt under middagen en gang. Med mat i munnen, som hun svelgte ned når hun våknet igjen 45 minutter etter. hehe

Annonse

Kremt. Lille sover fortsatt en time hver dag han. Og sovner igjen mellom 19 og 20. Meeen han er tidlig på'n om morraæn da. Påske eller ikke påske. Når vi flytter til sommeren blir han pendler og da må han opp enda tidligere. Tipper det etterhvert blir en dupp i bilen hjem fra bhg/jobb i stedet. Ikke lette å planlegge dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...