kokelimonke Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Har ammet to ganger i døgnet en stund og nå siste uken kun en gang for å trappe ned gradvis. Nå er det to døgn siden jeg ammet, og sprengen er ikke så ille, men de er veldig ømme. Er redd for å utvikle brystbetennelse, men første bud der er jo å tømme brystene ofte, men da opprettholder jeg jo produksjonen og det vil jeg jo ikke. Nå har jeg ammet og håndpumpet bittelitt, det er kanskje det som er løsningen? Hvor lang tid skal dette ta før produksjonen stopper? (og når bør jeg evnt oppsøke lege om det ikke gir seg?) Blir veldig glad for svar
Expat Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Du kan godt binde opp bysten for å stoppe melken. Da etter at du har pumpet ut spreng, slik du har funnet ut er lurt! Kalde omslag etter amming er og greit! Om du for eksempel går med en litt stram sportstopp, også på natt (ikke "brett" brystvortene, trykk dem rett inn!), og bare håndpump ut spreng litt før du er helt nødt. Ikke vent til det er helt "kokosnøtt". Det er kuler etter at du har tatt bort sprengen som du må passe deg for. Tar du ut litt og alt er like mykt så er det bra! Men du kommer til å merke masse forskjell ved å binde opp!
kokelimonke Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Tusen takk for svar! Det skal gjøres med en gang =) Har prøvd å holde puppen varm, (fordi jeg har følt meg kald først og fremst), men det er altså kald som gjelder? Hvor lang tid pleier det å ta før produksjonen stopper og ting normaliserer seg? Takk igjen expat!
Expat Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Det går vanligvis litt opp og ned sånn som det ellers gjør med øking, de som har lett for å øke har vanskeligere for å minske. Har du trøbbel med ha det kaldt så ta det veldig forsiktig! Med vasospasmer er det ikke barnemat med kalde omslag, nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå